جهاد کشاورزی

مشکلات سه واحد بخش کشاورزی و دام انگوت مغان

مشکلات شهرستان بررسی و تصمیم لازم برای رفع اتخاذ شد

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا – اردبیل، مشکلات سه واحد بخش کشاورزی و دام شهرستان انگوت مغان در جریان سفر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به این شهرستان بررسی و تصمیم لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

نادر تقی‌زاده روز پنجشنبه در بازدید از تعدادی از طرح‌های تولیدی شهرستان انگوت اظهار کرد: پرورش قارچ خوراکی شرکت تعاونی پژوهشگران نوین زمین آرمان محمدی یکی از طرح‌های موفقی است که با ظرفیت تولید سالانه ۲۲۵ تن قارچ خوراکی توانسته برای هشت نفر اشتغال ایجاد کند.

وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۴۸ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: مشکل این مرکز تولیدی عدم صدور پروانه بهره‌برداری و به تبع آن عدم موفقیت برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش برغم معرفی به بانک از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمی بود که این مشکل حل شد و صاحب این واحد تولیدی می‌تواند اقدام به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش کند.

وی افزود: طرح دوم که مورد بازدید قرار گرفت دامداری پرورش گوساله ۴۰۰ راسی پنداشته در روستای ساریلار بود، این واحد تقاضای دریافت تسهیلات و انجام تسهیل و تسریع برای دریافت نهاده‌های دامی و مساعدت تعاون روستایی برای خرید شیر و پشتیبانی امور دام برای خرید دام کرده بود که موافقت شد تا تسهیلات لازم برای نامبرده اعطا شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین در بازدید از مرغداری تخم‌گذار راکد ۳۰ هزار قطعه‌ای انگوت گفت: این واحد می‌بایست در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد زیرا حداقل برای تعداد پنج نفر به صورت مستمر و دائم شغل ایجاد خواهد کرد و از طرف دیگر بستر لازم را برای سرمایه‌گذاری بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل تغیبر کاربری این واحد به زودی حل خواهد شد. صاحب این واحد می‌تواند با دریافت تسهیلات مورد نیاز نسبت به راه‌انداری آن اقدام کند.

تقی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از مرکز خرید تضمینی مرکز انگوت نیز، وضعیت خرید در این مرکز را بسیار مطلوب دانست و افزود: این مرکز می‌تواند دو هزار و ۵۰۰ تن از گندم خریداری شده از تولیدکنندگان را به روش مناسبی انبار و به سیلوهای استان تمغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا