گزارشات

اولین جلسه تعاونی پرورش‌دهندگان قارچ

تعاونی تولیدکنندگان قارچ خوراکی شهریار استان تهران

با برگزاری اولین جلسه تعاونی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور در محل اختصاصی این تشکل همراه با جناب آقای قاسمی تولیدکننده قارچ با ما همراه باشید.

برگزاری اولین جلسه تعاونی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور در محل اختصاصی این تشکل همراه با مصاحبه جناب آقای تفرشی تولیدکننده قارچ همراه با ما باشید.

 

برگزاری اولین گردهمایی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور در محل اختصاصی این تشکل همراه با مصاحبه جناب آقای رهایی تولیدکننده قارچ خوراکی در کشور همراه با ما باشید.

برگزاری اولین گردهایی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور در محل اختصاصی این تشکل همراه با مصاحبه جناب آقای متدین تولیدکننده قارچ خوراکی همراه با ما باشید.

برگزاری اولین گردهمایی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور در محل اختصاصی این تشکل همراه با مصاحبه جناب آقای دکتر افشار رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ همراه با ما باشید.

محمدحسن افشار اظهار در خصوص آگاهی مردم اظهار داشت: عدم بی‌اطلاعی هم‌وطنان از قارچ‌ها سال گذشته منجر به فوت آنان شد و افرادی هم با جمع‌آوری قارچ‌ها و فروش آن به مسافران و مصرف قارچ‌ها وحشی و سمی باعث مسمومیت آن‌ها شدند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: امسال طی جلسات مختلف با پرورش‌دهندگان قارچ‌های خوراکی و با ایجاد کارگروه، دستورالعمل تهیه و در اختیار مدیران جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، مکان‌های رویشگاه قارچ‌های سمی معرفی و هشدارهایی در جهت عدم چیدن قارچ‌ها خودرو وحشی داده‌شده است.

انواع قارچ‌های سمی و نوع مسمومیت‌ها :

افشار در رابطه با قارچ‌های وحشی و خودرو اضافه کرد: این‌گونه قارچ‌های خودرو اسپرشان از طریق پوست قابل جذب است و فرد مصرف‌کننده ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت تلف می‌شود و گونه دیگر این قارچ‌ها به کلیه و کبد حمله می‌کنند و ظرف یک مدت طولانی‌تری فرد مسموم فوت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی یاد آور شد : هموطنان موقعی مراجعه به جنگل یا طبیعت از چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو خوداری کنند، تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی امکان‌پذیر نیست و توسط متخصصان امر این مسئله امکان‌پذیر است.

افشار در پایان خاطرنشان کرد: قارچ خوراکی در کشور توسط واحدهای معتبر تولید می‌شود و ۱۶۰ هزار تن قارچ در سال انجام می‌ شود و هموطنان از مکان‌های عرضه قارچ با بسته‌بندی مشخص تهیه کنند و با خیال راحت این ماده حیاتی را استفاده کنند تا مشکلی برای آنان پیش نیاید.

 

گزارشات تصویری صنعت قارچ را در قاب هاگ تماشا کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا