حوادث صنعت قارچ

مصرف قارچ های سمی توسط استان ایلام

مردم برای پیدا کردن قارچ‌ کوهی در فصل بهار راهی طبیعت می‌شوند

مصرف قارچ های سمی توسط استان ایلام، عرصه‌هایی که رویشگاه هزار گونه گیاهی است که از این تعداد دستکم ۳۰۰ گونه شناخته شده آن برخوردار از خواص درمانی و صنعتی هستند.

به گزارش خبرگزاری هاگ: استان ایلام به علت داشتن کوهستان‌های متعدد یکی از رویشگاه‌های گیاهان کوهی است و این در حالی است که به طور تقریبی  ۸۷ درصد مساحت استان ایلام را عرصه‌های مرتعی و جنگلی تشکیل می‌دهد.

اخیرا مشاهده شده است که  مردم برای پیدا کردن قارچ‌ کوهی در فصل بهار راهی طبیعت می‌شوند  و این در حالی است که تشخیص قارچ‌های خوراکی از سمی بسیار سخت است و همین مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم شده است.

اشتباه رایج

شرایط جوی حال حاضر همراه با بارندگی‌های اخیر در فصل بهار، باعث شده است رویش قارچ طبیعتاً افزایش یافته و برخی از افراد ممکن است برای تأمین معاش به چیدن قارچ‌های خود رو و فروش آن‌ها اقدام کنند.

عدم تخصص در تشخیص

به دلیل اینکه تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی بر اساس ظاهر برای اغلب افراد دشوار و حتی ناممکن است، در واقع معیار تشخیص دقیقی بر اساس ظاهر وجود ندارد و متأسفانه بخشی از قارچ‌هایی که در طبیعت بوده و افراد استفاده می‌کنند سمی است و هر ساله صدها نفر مسموم و متأسفانه تعدادی از هموطنان اثر مصرف این قارچ‌ها فوت می‌کنند.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا