خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

مهار سرطان سینه و پروستات با مصرف روزانه قارچ

ابتلا به سرطان سینه با خوردن قارچ کاهش می یابد

قارچ سلطان است“این جمله متخصص سرطان آقای دکتر شیوان چن” شخصی است که اخیرا دریافته، تنها مصرف روزانه 100گرم قارچ دکمه ای میتواند خط دفاعی بدن انسان را در مقابل بیماری های متعددی مستحکم نماید. قارچ به دلیل دارا بودن مهار کننده های معطر طبیعی (Aromatase Inhibitors)،  قادر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات در انسان است.

دکتر چن استاد و رئیس گروه زیست شناسی سرطان موسسه تحقیقات Hope Beckman Research در امریکا می افزاید که  در تست های غربالگری اولیه تعیین گردید که قارچ دکمه ای بر روی هورمن استروژن که سبب تحریک و ایجاد سرطان سینه میشود، اثر محدود کننده و بازدارنده دارد.

مهار سرطان سینه، پروستات با مصرف روزانه قارچ

ایشان معتقداند مصرف یک قارچ بزرگ و یا معادل وزنی ان یعنی 100گرم قارچ دکمه ای در روز چه به صورت خام و چه به صورت پخته به دلیل اثرات مفید ان برروی هورمون های معینی در بدن انسان، برای مقابله با سرطان سینه بسیار مفید است.

در حالی که وی اثبات کرده است که مصرف روزانه 100 گرم قارچ دکمه ای برای پیشگیری سرطان سینه بهترین گزینه درمانی است، ازمایشاتی را نیز برروی بیماران مبتلا به سرطان پروستات، همان گروه از سرطانیهایی که عملا غیر از صبر هیچ راه درمانی برایشان تا کنون کشف نشده، انجام داده است. وی مواردی را در این آزمایشات مشاهده کرده که میزان انتی ژن ویژه پروستات (PSA) که سبب بروز سرطان پروستات انسان میگردد را پس از یک دوره مصرف روزانه قارچ دکمه ای، به صفر رسیده است.

در بیمارستان وی، برای بیماران سرطانی تنها 100گرم قارچ روزانه توصیه میشود و اگر شخصی دارای سرطان نباشد نیازی به مصرف این میزان از قارچ را نخواهد داشت. مصرف روزانه قارچ  با تقویت سیستم دفاعی بدن، می تواند به بهترین روش دفاعی تبدیل شود.

منبع: Mushroom Forum

سرطان سینه با خوردن قارچ از ابتلا به این بیماری کاهش می یابد
مهار سرطان سینه و پروستات با مصرف روزانه قارچ

ابتلا به سرطان سینه با خوردن قارچ کاهش می یابد

سرطان سینه با خوردن قارچ از ابتلا به این بیماری کاهش می یابد و قارچ حاوی ترکیبات فعال دارویی بسیاری است.از جمله خواص آن می‌توان به خاصیت ضد التهابی، ضد ویروس، کاهنده کلسترول خون و تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی اشاره کرد.

به طور کلی قارچ‌ها منبع خوبی از سلنیوم، ویتامین D  (به خصوص یک نوع قارچ به نام Shiitake )و بعضی از ویتامین‌های گروه B است .قارچ‌ها  نیز همانند هویج، گوجه‌فرنگی، انار و دیگر میوه و سبزی ها ی رنگ دار حاوی ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بالایی  هستند.

قارچ دارای ترکیباتی است که آنزیمی به نام آروماتاز را در بدن مهار می‌کند. آنزیم آروماتاز باعث تبدیل هورمون آندروژن به استروژن می‌شود که استروژن خصوصاً در زنان یائسه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد. امروزه از مهار کننده‌های آروماتاز برای درمان سرطان سینه وابسته به استروژن استفاده می‌شود. بنابراین قارچ با داشتن خاصیت
مهارکنندگی آروماتاز به پیشگیری و درمان سرطان سینه می‌تواند کمک کند.

برای آگاهی از خواص قارچ، هاگ را دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا