تکنولوژی در صنعت قارچ

معرفی تجهیزات پرورش قارچ : دستگاه قارچ چین

چیدن قارچ‌ها یکی از مراحل مهم و اساسی در صنعت قارچ است. قارچ‌ها باید و به موقع برداشت شوند، و اگر در زمان لازم نیروی انسانی کافی وجود نداشته باشد محصول دچار آسیب خواهد شد، به علاوه اگر کارگرها تازه‌کار بانشد ممکن است دقت کافی را در برداشت قارچ نداشته باشند. به همین دلیل داشتن یک دستگاه قارچ‌چین می‌تواند بسیار کارآمد باشد

این دستگاه بسیار عالی عمل می‌کند، چون از نظر فنی به گونه‌ای طراحی شده که قارچ‌های باقیمانده پس از بریده شدن از بستر به سمت بالا باقی بمانند. این کار با برس مخصوصی انجام می‌شود که پس از عبور دستگاه قارچ چین عمل می‌کند. به علاوه یک توری سیمی قارچ‌های بریده شده را به داخل نوار نقاله کشوی حرکت می‌دهد. اگر اضافاتی به قارچ چسبیده باشد، هنگام عبور از توری دوباره به بستر باز خواهد گشت.

قفسه‌های زینگ زاگ طراحی شده در نوار نقاله این دستگاه، باعث میشود که قارچها از داخل ان بیرون نریزند و تنها در داخل نوار نقاله بغلتند. این ویژگی باعث می‌شود که آنها به هنگام حرکت دستگاه به طرفین لطمه نخورند و آسیبی نبینند.

مشخصات فنی این دستگاه به صورت کلی چنین است:

طول (میلی‌متر) 1450
عرض بسته به ابعاد قفسه
ارتفاع (میلی‌متر) 230
وزن (گرم) 716
توان (آمپر) 2
ماکزیمم جریان (آمپر) 16
دمای محیط  (سانتی‌گراد) 5 تا 40
سرعت برداشت (کیلوگرم در ساعت) 1800
معرفی تجهیزات پرورش قارچ - دستگاه قارچ چین
معرفی تجهیزات پرورش قارچ – دستگاه قارچ چین

تنظیم این دستگاه بسیار ساده است و فقط به یک نفر نیاز دارد تا آن را راه اندازی کند. این شخص در ابتدا ارتفاع چاقو را نسبت به  قارچ‌ها تنظیم می‌کند و تمام تنظیمات مربوط به ان را چک می‌نماید. هنگام کار با دستگاه، امکان این که چاقو همیشه بالاتر یا پایینتر قرار بگیرد، وجود دارد. همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع برای برس بالای تور سیمی هم روجود دارد.

از آنجا که همه موتورها توسط یک کنترل کننده، کنترل می‌شوند، بنابراین هر سرعتی مانند سرعت چاقو، سرعت تسمه، سرعت برس و سرعت رانندگی توسط کاربر قابل تنظیم است. این باعث می شود افراد  بتوانند بیشترین میزان قارچ را در بهترین شرایط و کیفیت در زمانی که همه تنظیمات بهینه هستند برداشت کنند.

با تهیه این دستگاه میتوانید برداشت محصولات خود را بهینه کنید و در کوتاه ترین زمان، بدون دغدغه نیاز به منابع انسانی و ملزوماتی چون بیمه، مالیات، ایمنی و … بهترین محصول را برداشت نمایید.

در ادامه ویدیویی از نحوه کار این دستگاه قارچ چین ملاحظه می نمایید:

تکنولوژی در صنعت قارچ را در رکاب هاگ تماشا کنید.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا