خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

معرفی چند ماده غذایی برای کاهش سرفه در زمستان

سرفه از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در فصل زمستان با آن مواجه می شویم، مصرف چند مواد غذایی می تواند به کاهش و کنترل این بیماری کمک کند.

به گزارش هاگ به نقل از گروه اجتماعی ایسکانیوز، غذا نمی تواند سرفه را درمان کند، اما می تواند به طور قابل توجهی آن را کاهش دهد. به عنوان مثال، زنجبیل را می توان در رژیم غذایی گنجاند که حاوی ماده جینجرول بوده و اثر ضد التهابی دارد. این ماده به زنجبیل عطر و طعم خاصی داده و به شل شدن ماهیچه های مجاری تنفسی کمک می کند.

مکمل دیگر سیر است که حاوی ماده ضد سرفه آلیسین است. لازم نیست سیر را برای غذا له کنید، می توانید چند حبه از آنرا به روغن کنجد اضافه کنید، آن را حرارت داده و به سینه و پاهای خود بمالید.

در میان غذاها، کارشناسان سوپ مرغ را نام بردند که نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه حاوی سیستئین، اسید آمینه ای است که به درمان سرفه های شدید کمک می کند. همچنین می توانید قارچ ها را به سوپ اضافه کنید از جمله می توان از قارچ غاریقون ، قارچ شیتاکه و قارچ صدفی استفاده که در درمان عفونت ویروسی همراه با سرفه مؤثر هستند.

یک محصول کلاسیک تر برای مبارزه با سرفه، مرکبات است. لیمو، نارنگی و پرتقال سرشار از ویتامین سی هستند که مدت هاست مفید بودن آن ثابت شده است. علاوه بر این، ماهی را می توان در رژیم غذایی گنجاند که به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3، تأثیر مثبتی بر روند درمان بیماری دارد، همچنین باید شیر همراه با زردچوبه را ذکر کرد که می تواند نه تنها سرفه بلکه باعث گلو درد را تسکین دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

برای آگاهی از خواص قارچ، دانشنامه هاگ را دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا