قارچ شناسی

قارچ ها این موجودات پر رمز و راز که اسرار فراوان دارند

قارچ به یکی از جانداران اسرارآمیز و پرجذبه برای تحقیق و بررسی تبدیل شده است

قارچ ها، این موجودات پر رمز و راز، هنوز هم پس از تحقیقات گسترده‌ای که در مورد آن انجام‌شده است،اسرار فراوانی را در دل خود پنهان دارد.

در میان قارچ ها، از یک‌ طرف کوچک‌ترین موجودات روی زمین و از سوی دیگر بزرگ‌ترین موجوداتی که تاکنون روی کره زمین شناسایی‌شده‌اند قرار دارند.، چند سال پیش، در ایالت میشیگان آمریکا قارچی با حدود ۱۵۰۰ سال عمر پیدا شد که با تمام ریشه‌های زیرزمینی خود، حدود ۱۰۰ تن وزن داشت. برخی قارچ‌ها در عین زیبایی حامل سموم خطرناک و کشنده‌ای هستند.

گروهی دیگر از آنها نیز به‌رغم برخوردار نبودن از ظاهر مطلوب، بسیار خوشمزه و گاهی از حیث مواد غذایی با ارزش هستند. چنین تضادهایی موجب می‌شوند که قارچ به یکی از جانداران اسرارآمیز و پرجذبه برای تحقیق و بررسی تبدیل شود.

انسان در زندگی روزانه با انواع متنوعی از قارچ ها سروکار دارد. از تهیه نان گرفته تا مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، تهیه الکل و غذاهای تخمیری تا درگیر شدن با بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های جلدی، زیر جلدی، سیستمیک و آلرژی منشأ قارچ دارند. ممکن است این سؤال در ذهن بشر نقش ببندد که قارچ ها چه موجوداتی هستند؟ نحوه تشخیص، شناسایی و کاربرد آنها چگونه است.

قارچ شناسی را با هاگ شروع کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا