اخبار عمومی و گزارش

ممنوعیت برداشت قارچ از مراتع دماوند

در صورت مشاهده هرگونه برداشت طبق قانون با انها برخورد خواهد شد

ممنوعیت برداشت قارچ از مراتع دماوند، حسن شکری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از ممنوعیت بهره برداری تجاری محصولات رویشی در سطح مراتع این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: به استناد تبصره 7 قانون اصلاح ماده 3 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور هرگونه بهره برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله انواع قارچ‌ کوهی، کنگر، موسیر، آویشن، شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به طور کلی ممنوع و غیرقانونی بوده و هرگونه بهره برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح مصوب می‌باشد که در این خصوص اولویت با دارندگان پروانه چرای دام و بهره برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات است.

شکری گفت: در صورت مشاهده هرگونه برداشت، حمل، خرید، فروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفان توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست به مراجع قضائی معرفی خواهند شد و طبق قانون با انها برخورد خواهد شد.

ممنوعیت برداشت قارچ از مراتع دماوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: برداشت و بهره‌برداری قارچ ها و گیاهان دارویی و خوراکی مجاز مشروط در حد عرف مصارف خانوار روستایی ساکن در محل بلامانع است.

وی گفت: جهت حفظ ذخایر ژنتیکی منابع طبیعی و خدادادی و جلوگیری از انقراض گونه‌های با ارزش گیاهی شهرستان ضمن درخواست همکاری از هموطنان عزیز با مأمورین حفاظتی شهرستان از ایشان خواهشمندم در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز مراتب را از طریق تلفن 1504 و سامانه 139 واحد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی و یا 1540 واحد خبری یگان حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی فرمایند.

منبع: مهر

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا