اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

سازمان منابع طبیعی برای حفظ منابع طبیعی از مردم کمک می گیرد

ارزش قارچ ترافل سیاه

اصفهان- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان به تنهایی نمی تواند حافظ انفال باشد و باید از مردم در حفظ منابع طبیعی کمک گرفت.

به گزارش هاگ به نقل از خبرنگار مهر، سید مصطفی طباطبایی نژاد ظهر پنجشنبه در گردهمایی سفیران انفال با بیان اینکه تنها کشت نهال مهم نیست بلکه نگهداری و حفظ آن اهمیت دارد، اظهار داشت: در این راستا باید از مردم کمک گرفت که روحانیون می‌توانند به مردم این مهم را بفهمانند تا از حفظ انفال دفاع کنند.

او با بیان اینکه در این عصر نیز مردم خوب وجود دارد، افزود: پویش سبز ایران قوی به یاد هر شهید هزار درخت راه اندازی شده که روحانیون باید مردم را تشویق به درختکاری کنند و پس از کاشت، از آن را نگهداری کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت سه‌گانه حفظ جنگل، بهداشت و فقر زدایی، خاطرنشان کرد: در جنگل‌ها گیاهان دارویی داریم که اگر در آن‌ها سرمایه گذاری کنیم هیچ تحریمی به ما ضربه نمی‌زند مانند قارچ ترافل سیاه که هر کیلوی آن معادل با چند بشکه نفت قیمت دارد؛ از این‌ها می‌توان خوب استفاده کرد در صورتی که به جنگل‌ها رسیدگی کنیم، اگر به جنگل‌ها اهمیت دهیم به بهداشت جامعه رسیدگی کردیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: با توجه به نقش مهم ائمه جمعه در جامعه ما امروز ائمه جمعه استان اصفهان گردهم آمدند تا درباره اهمیت درختکاری با آنان صحبت کنیم که مردم را به درختکاری و درختبانی تشویق کنند زیرا خداوند همه ائمه و پیامبران را به درختکاری توصیه کرده و ما باید این سنت حسنه جاری را نسل به نسل ادامه دهیم.

سند حد نگار برای همه اراضی ملی استان اصفهان صادر شد

در این جلسه همچنین محمدعلی کاظمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه همه اراضی ملی و دولتی استان در سطح ۹.۵ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شد، اظهار داشت: در سال جاری ممیزی همه اراضی ملی تعیین تکلیف و تکمیل شد و سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی و منابع طبیعی استان اصفهان صادر شد.

او با اشاره به اهمیت کاداستر اراضی ملی، خاطرنشان کرد: صدور اسناد حدنگار از تضییع حقوق مردم و دولت جلوگیری می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه استان اصفهان ۶.۵ میلیون هکتار رویشگاه مرتعی دارد که در بیش از یک میلیون هکتار آن محصولات فرعی کشت می‌شود، افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان در این زمینه اشتغال دارند و این استان سالانه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان از محل تولید محصولات فرعی صادراتی مانند کتیرا، کرفس کوهی، آنغوزه، فلفل و … درآمد دارد.

کاظمی با بیان اینکه در سطح امسال ۱۱۷ هکتار اراضی بیابانی استان نهال کاری شده است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۴۵ تاکنون در سطح ۳۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی این استان جنگل کاری شده که اگر این عملیات بیابان زدایی نبود بسیاری از شهرها در نائین و آران و بیدگل و اردستان قابل سکوت نبودند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان در آستانه روز و هفته درختکاری روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برگزار شد که پس از این جلسه آئین غرس نهال با حضور سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان انجام شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا