اخبار اقتصادی صنعت قارچ

منع تولید کمپوست قارچ از دریافت مالیات

پنج قانون جدید مجلس ابلاغ شد

رییس مجلس ۵ قانون را به دولت ابلاغ کرد تا به اجرا در بیاید. به گزارش هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به حجت الاسلام رییسی، رییس جمهور دولت سیزدهم، «قانون تفسیر ماده (۸۱) قانون مالیات‌ های مستقیم» را به دولت ابلاغ کرد.

این قانون فعالیت‌های مربوط به تولید کمپوست قارچ را از دریافت مالیات مفاف می‌کند. بر اساس ماده (۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم، درآمد همه فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، نوغان داری، احیای مراتع و جنگل ها، باغات اشجار از هر قبیل و نخیلات از پرداخت مالیات معاف هستند.

در نامه رییس مجلس به رییس دولت، «قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی» و «قانون به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک» هم به دولت ابلاغ شده است.

همچنین دو سند الحاقی و توافق در میان قوانین ابلاغ شده وجود دارد؛ «قانون سند الحاقی (پروتکل) اصلاحی بند (۵. ۴. ۱. ۱۰) اساسنامه مؤسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)» و «قانون سند الحاقی (پروتکل) اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی» که پیشتر در مجلس نهایی شد و به تأیید شورای نگهبان هم رسید، برای اجرایی شدن به دولت ابلاغ شده است.

رئیس جمهور بر اساس ماده یک قانون مدنی، موظف است با ارسال این نامه قالیباف، قوانین را ظرف مدت ۵ روز برای اجرا در دستگاه‌ها ابلاغ کند.

نامه ابلاغ معافیت مالیاتی تولید کنندگان بستر رویش قارچ از جانب مجلس شورای اسلامی به دولت محترم جهت اجراء

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا