کارآفرینی در حوزه قارچ

مهارت‌آموزی ۴۳۵ روستایی البرز

فقر مهارتی از مهم‌ترین معضلات کشور است

مهارت‌آموزی ۴۳۵ روستایی البرز، در رابطه با فعالیت‌های آموزشی برای روستائیان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۵ نفر از روستائیان و عشایر این استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

عناوین مطرح‌ شده

به گزارش خبرگزاری هاگ- تقی غیاثی تبار، مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای البرز، در خصوص موضوعات این دوره‌های آموزشی مهارتی توضیح داد: این آموزش‌ها در قالب ۳۰ دوره شامل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و رایانه بوده است.

این مدیرکل در توضیحات بیشتر این خبر اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز در بخش آموزش به روستائیان و عشایر به تعهد آموزشی خود عمل کرده و با نیازسنجی آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌ها بر اساس نیاز جامعه روستایی و عشایری تا پایان سال جاری را دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش مهارت‌آموزی در کاهش نرخ بیکاری در استان البرز به برنامه‌های آموزشی این اداره کل در بخش‌های مختلف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آموزش به روستائیان برای ترویج آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل مناطق روستایی و عشایری توانایی‌ها و قابلیت‌های زیادی در بخش تولید دارد.

اقتصاد مقاومتی

غیاثی با اشاره به مهارت‌آموزی ۴۳۵ روستایی البرز و محورهای اقتصاد مقاومتی، در همین رابطه اضافه کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی برای کمک به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مؤثر بوده که در صورت توانمندسازی روستاییان می‌توان نقش مؤثرتر و پررنگ‌تری در اقتصاد استانی و ملی داشت.

فقر مهارتی؛ یکی از معضلات اصلی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، فقر مهارتی را ازجمله مهم‌ترین معضلات کشور برشمرد و در خصوص مقابله با این چالش توضیح داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان در سال جاری با کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها و برنامه‌ریزی دقیق درصدد پایین آوردن نرخ بیکاری و فقر مهارتی در استان با هماهنگی با استانداری و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پیش‌گام بوده است.

وی آموزش به روستائیان و عشایر را یکی دیگر از برنامه‌های آموزشی این اداره کل دانست و افزود با توجه به برنامه اشتغال روستائیان با مهارت آموز شدن روستائیان می‌توان از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد.

وی در تکمیل سخنان خود گفت: ارتقاء توانمندی‌های روستائیان برای تولید محصول باکیفیت و ایجاد انگیزه در جوانان روستایی درحرکت خوداشتغالی، خودکفایی و اشتغال مولد از دیگر مزایای آموزش مهارتی روستایی در استان البرز است. گفتنی است استان البرز ۲۷۷ روستا دارد.

تقی غیاثی تبار در رابطه با آموزش‌های ارائه‌شده توضیح داد: از مجموع آموزش‌های ارائه‌شده ۱۱۴ هزار و ۴۴۸ نفر ساعت در بخش روستایی و مابقی نیز در بخش عشایری بوده است. این مقام مسئول در خصوص پیرامون این آموزش‌ها گفت: این آموزش‌ها باهدف توانمند سازی روستائیان و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر بوده است.

محورهای آموزش

غیاثی تبار با اشاره به محورهای آموزشی عنوان کرد: روستائیان و عشایر استان درزمینه پرورش زنبورعسل، قارچ خوراکی، گیاهان دارویی، سرمه‌دوزی، خیاطی، زعفران کاری، قالی‌بافی و رایانه آموزش‌های لازم را فراگرفتند. وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌ آموزی در کاهش نرخ بیکاری این استان مؤثر بوده و نقش مؤثری در توسعه مشاغل روستایی داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز درباره فعالیت‌های این سازمان خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز امسال با کیفیت‌ بخشی به آموزش‌ها گام مؤثری برای توسعه اشتغال استان برداشته است.

غیاثی تبار با اشاره به مزایای برگزاری دوره‌های این‌چنینی گفت: مهارت‌آموزی روستائیان می‌تواند از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری کند. اکنون ۲۷۷ روستا در استان البرز وجود دارد که به‌تناسب تقاضا، آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا