اخبار عمومی و گزارش

مهم‌ ترين چالش بخش گلخانه ای تك كشتی

تنها راه‌حل نجات کشور از این معضل توسعه کشت گلخانه‌ای در ایران است

مدیرکل دفتر گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به موضوع تک‌کشتی، به‌عنوان
مهم‌ ترين چالش بخش گلخانه‌ای، اضافه کرد: بیش از ۸۳ درصد از تولیدات گلخانه‌ای ایران در حوزه کشت خیار است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- غلامرضا تقوی امروز در جزیان برگزاری نشستی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای امروز مهم‌ترین رویکرد و سیاست سازمان جهاد کشاورزی است و این مهم می‌تواند بخش قابل‌توجهی از مشکلات کشور را در راستای مصرف آب و افزایش درامد و صادرات محصولات نیز مرتفع کند.

بحران کم‌آبی

این مسئول در ادامه سخنان خود ضمن یادآوری بحران کم‌آبی در ایران اضافه کرد: میانگین مصرف آب‌های تجدید ناپذیر در ایران بیش از ۷۰ درصد است و این در حالی است که میانگین مصرف آب‌های تجدید ناپذیر در سراسر دنیا بالغ‌بر ۲۵ درصد است.

مدیرکل دفتر گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در توضیحات خود با تأکید بر این نکته مهم که بخش عمده‌ای از حجم آب مصرفی متعلق به بخش کشاورزی است، ادامه داد: امروز تنها راه‌حل نجات کشور از این معضل توسعه کشت گلخانه‌ای در ایران است.

تولیدات گلخانه‌ای به روش سنتی در کشور

وی در همین رابطه ضمن بیان این مطلب که تولیدات گلخانه‌ها در ایران به روش سنتی انجام می‌شود این نکته را یادآور شد: کارشناسان این سازمان باید در حوزه دانش فنی تولید گلخانه‌ای بیشتر تلاش کنند و محصولات بیشتری را تحت پوشش این نوع کشت سامان‌دهی کنند.

خیار، بیشترین درصد تولید تولیدات گلخانه‌ای

تقوی با اشاره به یکی از مهم‌ ترين چالش های موجود که همان  تک‌کشتی شدن محصولات گلخانه‌ای در کشور می‌باشد، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۳ درصد از تولیدات گلخانه‌ای ایران در حوزه کشت خیار است.

این مسئول در همین رابطه ادامه داد و ضمن تأکید بر این موضوع که می‌تواند یک آسیب جدی به بدنه کشاورزی ما وارد می‌کند، اضافه کرد: ایجاد تنوع در کشت محصولات گلخانه‌ای در قالب طرح‌های ” تنوع در محصولات گلخانه‌ای ” در دستور کار این نهاد قرارگرفته است.

مدیرکل دفتر گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در تکمیل سخنان خود ضمن بیان این مطلب که ۲۳ هکتار فضای گلخانه‌ای در ایران وجود دارد که محصولی به‌جز خیار را در این فضاها تولید می‌کنند ابراز امیدواری کرد: برای این فضاها که به‌تازگی شناسایی شدند طرح‌های توجیهی اقتصادی تدوین‌شده که پس از بازنویسی و ویراستاری آن‌ها به مرحله اجرا می‌رسند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا