خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

مواد غذایی لازم برای افراد میانسال

اگر میانسال هستید حتما این مواد غذایی را مصرف کنید.

مواد غذایی لازم برای افراد میانسال، میان سالی یکی از حساس ترین و مهمترین دوره های زندگی از لحاظ توجه به سلامتی می باشد زیرا در این سن است که بیماری ها شروع به پدیدار شدن می کنند و آثار افزایش سن کم کم پدیدار می شوند. هرچه سن افراد بالاتر می‌رود، تغذیه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید توجه بیشتر و دوچندان به آن داشت، زیرا بعد از ۵۰ سالگی خطر ابتلا به بیماری‌ ها افزایش پیدا میکند و تراکم استخوان‌ها و حجم عضلات کمتر می‌شود. از این رو باید با رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد لازم به جنگ با افزایش سن برویم.

گوجه فرنگی :

از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند زیرا حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور آفتاب محافظت می‌کند.
بدن از طریق گوجه فرنگی پخته لیکوپن بیشتری جذب می‌کند.

قارچ :

بعد از ۵۰ سالگی، مصرف غذا‌هایی که علائم یائسگی مثل کاهش تراکم استخوان‌ ها و شکنندگی استخوان‌ها را بی اثر می‌کند، لازم و ضروری است. خانم‌ها در این مقطع از زندگی باید به ویتامین D و کلسیم توجه ویژه‌ای داشته باشند. قارچ‌های خوراکی جزو معدود مواد غذایی حاوی ویتامین D هستند و جایگزین خوبی برای گوشت هستند، چون باعث می‌شوند، کالری کمتری مصرف کنید و همچنین کلسترول نیز ندارند!

تخم مرغ :

مصرف تخم مرغ به بهبود سلامت مغز کمک می‌کند و در دوران میانسالی به عملکرد‌های ادراکی نیز بسیار کمک می‌کند. در حقیقت لوتئین موجود در تخم مرغ این نقش کلیدی را ایفا می‌کند. شما می‌توانید به تمام بشقاب‌ های غذایی خود تخم مرغ را اضافه کنید.

*البته که برای جلوگیری از بالا رفتن چربی و کلسترول باید تخم مرغ را به صورت پخته مصرف نمایید.

مواد غذایی لازم برای افراد میانسال
مواد غذایی لازم برای افراد میانسال

انگور :

انگور حاوی بیش از هزار و ۶۰۰ ترکیب گیاهی طبیعی شامل آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌های مختلف است که فواید سلامتی فراوانی برای بدن دارند انگور برای قلب، چشمها، مغز و مفاصل بسیار مفید است.
یک چهارم فنجان انگور فقط ۹۰ کالری دارد و همه انواع انگور‌ها از هر رنگی منابع طبیعی خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هستند.

آلو :

اگر دوست دارید تا زمان میانسالی و پیری استخوان‌ های بدن خود را محکم نگه دارید، آلو را فراموش نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف روزانه ۵ تا ۶ عدد آلو (آلو بخارا) به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان‌ ها کمک می‌کند. آلوی خشک هم به بهبود عملکرد و سلامت سیستم گوارش کمک می‌کند.

ماست یونانی:

این ماست در مقایسه با ماست‌های معمولی میزان سدیم و قندآن ۴۰ درصد کمتر و میزان پروتئین آن دو برابر است.

خواص قارچ را در دانشنامه هاگ مطالعه کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا