اخبار علمی حوزه قارچ

موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی

فرآیند حرارتی میکروارگانیزم های جدا سازی شده از کنسرو قارچ

موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، جداسازی و شناسایی میکروارگانیزم کلستریدیوم بوتولینوم مقاوم به حرارت موجود در کنسرو قارچ

در مطالعات فرآیند حرارتی میکروارگانیزم های جدا سازی شده از کنسرو قارچ، میکروبی غیر هوازی مقاوم به حرارت با مرگ حرارتی 121 دقیقه در 100 درجه سانتی گراد بود که قادر به رشد در pH کمتر از 4/8 است و و در صورت نگهداری طولانی مدت قادر به رشد در pH نزدیک به 4/6 نیز می‌باشد.

شناسایی بیوفیزیکی و بیوشیمیایی و موفوژیکی مطابق اصول برجیس نمایانگر متعلق بودن این میکروب غیر هوازی به کلستریدیوم است. مقاومت حرارتی این میکروب 121 دقیقه در 100 درجه سانتی گراد در لوله موئینه محیط قارچ اندازه گیری گردید و نفوذ حرارت یو نقطه سرد در قارچ در داخل قوطی A1  Tall اندازه گیری گردید.

زمان فرآیند حرارتی با در نظر گرفتن مقاومت حرارتی و نفوذ حرارتی و تعیین نقطه سرد محاسبه گردید و مقدار زمان فراوری برابر با F18250  =F9121 =7.8 دقیقه و برای قارچ دکمه ای F18250  =F9121 =10 دقیقه برای قارچ اندازه گیری گردید که مقدار pt به ترتیب 17 برای قارچ اندازه گیری گردید. که مقدار pt به ترتیب 17 دقیقه برای قارچ دکمه ای و 19 دقیقه برای قارچ در داخل آب گوجه فرنگی است.

اخبار علمی حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا