جهاد کشاورزی

پروژه‌های کشاورزی اقلید به بهره برداری رسید

بهره برداری از بزرگ ترین گلخانه هیدروپونیک در استان فارس

به گزارش هاگ به نقل از ایسنا/فارس طرح‌های کشاورزی شهرستان اقلید همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس دوشنبه ۱۸ بهمن در آیین افتتاح این طرح‌ها، گفت: یکی از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی استان فارس در شهرستان اقلید گشایش یافت.

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه این گلخانه در سطح دو هکتار در روستای تنگ براق احداث شده است، عنوان کرد: این گلخانه هوشمند، مکانیزه،  مجهز و استاندارد مدیریت می‌شود که سیستم گرمایشی از کف است و وضعیت تولید مطلوبی دارد.

به گفته او؛ یک واحد پرورش مرغ تخمگذار  ۳۶۰ هزار قطعه‌ای از دیگر پروژه‌های کشاورزی  است که در فاز اول به بهره برداری می‌رسد.

میز صادرات در جهاد کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: پروژه بعدی افتتاح سردخانه نگهداری مواد غذایی و میوه با ظرفیت ۱۵۰۰ تن و همچنین واحد پرورش قارچ به میزان ۶۶۰ تن در وسعتی بالغ بر ۴۵۰۰ مترمربع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه صادرات به رونق کشاورزی کمک می‌کند، گفت: میز صادارت در این سازمان تشکیل می‌شود.

مجتبی دهقان‌پور در نشست با تعدادی از تولید کنندگان قارچ در استان فارس عنوان کرد: تعامل بین تولید کننده و صادر کننده و تسهیل امور صادرات هدف اصلی راه اندازی میز صادرات است.

به نقل از جهادکشاورزی فارس، دهقان‌پور تاکید کرد که کارکنان خوش فکر جهاد کشاورزی فارس که به دنبال مشکل گشایی هستند، در میز صادرات عضو می‌شوند.

دهقان‌پور با بیان اینکه با تشکیل میز صادرات، تولید کننده میزان محصول تولیدی را در مدت زمان معین به صادر کننده اعلام می‌کند، اظهار کرد: صادرکننده نیز بر اساس ذائقه بازار هدف، محصول را خریداری می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه به دنبال رفع محدودیت‌ها هستیم، بیان کرد: در چهارچوب قانون از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت می‌کنیم.

دهقان پور با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های کشاورزی نشان دهنده تلاش تولید کنندگان برای دستیابی به امنیت غذایی و خود اتکایی در تامین محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: جا دارد از توجه استاندار فارس که دغدغه تولید و رفاه تولید کنندگان را دارند و همچنین همت تولید کنندگان، تشکل‌ها، کارشناسان و محققین قدردانی کنم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس اعلام کرد: امروز از زبان معاون سیاسی امنیتی استاندار این جمله را شنیدیم که قرار است فارس از طریق خطوطی که در اختیار آن قرار می‌گیرد به بازارهای هدف صادراتی حوزه خلیج فارس دست یابد؛ این موضوع جای مسرت و خوشبختی دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا