پیش غذا و دسر با قارچ

آموزش آشپزی : اشترودل قارچ و خامه ترش

آشپزی با قارچ : طرز تهیه اشترودل قارچ (نان پر شده با قارچ و خامه ترش)

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک پیش غذای جذاب و پرطرفدار طبخ شده با قارچ رفته ایم. در این مقاله طرز تهیه اشترودل قارچ و خامه ترش را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم که یک پیش غذا یا میان وعده لذیذ و خوشمزه می باشد. اشترودل در اصل نوعی شیرینی اتریشی است که از قرار دادن مواد غذایی در خمیر نان و سرخ کردن یا گریل کردن آن حاصل می شود؛ اما انواع غذاها نیز به این سبک طبخ می شود و به آنها اصطلاحا اشترودل شور گویند. در این غذا از گوشت استفاده نشده است و پروتئین آن با قارچ تامین می شود، از این رو یک غذای گیاهی محسوب شده و برای افراد گیاهخوار یا وجترین نیز مناسب میباشد. در ادامه با طرز تهیه اشترودل قارچ و خامه ترش خوشمزه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

روغن‌ زیتون:  ۲ قاشق سر پر
پیاز خورد شده:  ۱ عدد بزرگ
قارچ خورد شده:  ۴ بسته
خمیر فیلو  (هزار لا):  ۱ برگ
خامه‌ ترش:  ۱ پیمانه

طرز تهیه:

فر را روی دمای ۴۲۵ درجه قرار دهید تا گرم شود. پیازها را در یک تابه بزرگ تفت دهید تا طلایی شود، قارچ‌ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید ۴ تا ۵ دقیقه بپزد تا نرم شود نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

خمیر را روی سطح آردپاشی شده به شکل مستطیل ۲۵ در ۵۰ در بیاورید، قارچ‌ها را روی نصف مستطیل بریزید به شکلی که از هر طرف ۱ سانتی متر خالی باشد.  گوشه‌های خمیر را با قلم‌مو خیس کنید و نصف خالی خمیر را روی نصف پرشده خمیر برگردانید و گوشه‌هایش را فشار دهید تا بچسبد. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه تا وقتی نان‌ها پف کند اجازه دهید بپزد و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس با خامه‌ترش سرو کنید. حالا اشترودل قارچ ما آماده سرو در کنار سس دلخواه می باشد.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا