تکنولوژی در صنعت قارچ

ساخت باتری لیتیومی با قارچ

طراحی باتری شگفت انگیز با قارچ خوراکی

ساخت باتری لیتیومی با استفاده از قارچ فیلمی است که می توانید به تماشای آن بنشینید.

وسایلی چون تلفن همراه و بسیاری از وسایل الکتریکی با باتری کار می کنند که شمار آنها روز به روز در حال افزایش است. بنابراین تولید باتری با استفاده از مواد طبیعی همانند قارچ می تواند هزینه های اقتصادی و همین طور زیست محیطی را کاهش دهد.

باتری از سه قسمت اصلی کاتد، آند، الکترود تشکیل شده است الکترود به عنوان ماده ای جدا کننده در باتری کاربرد دارد و بخش آند را از کاتد جدا می کند.باتری لیتیومی امروزی از آندهای گرافیتی استفاده می‌کنند که با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

اما محققان با استفاده از نوعی قارچ و کاربرد آن در آند، توانستند بر مشکلات آن همچون کاهش سطح‌فعال و کاهش ظرفیت فائق آیند.

گرافیت مصنوعی ماده ای است که در باتری های لیتیوم یون برای بخش آند مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای آماده سازی به  سولفوریک و اسید هیدروفلوریک نیازمند است. طی  کردن این مراحل هم پر هزینه است و هم زباله های خطرناکی را وارد چرخه محیط زیست می نماید.

محققان بر این باورند که استفاده از قارچ می تواند منجر به بهبود عملکرد در صنعت باتری سازی شود. حفره های کوچک و منافذ  قارچ می توانند انرژی را به درستی ذخیره و انتقال دهند و از سوی دیگر قارچ ها درون خود نمک پتاسیم دارند که این منافذ را فعال می کند که نتیجه آن افزایش الکترولیت است و در نهایت ظرفیت باتری را افزایش می دهد.

تکنولوژی در صنعت قارچ را در رکاب هاگ تماشا کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا