کارآفرینی در حوزه قارچ

نخستين برداشت قارچ خوراكی در زندان یزد

مددجویان در دوره آموزشی کشت قارچ‌های خوراکی یزد شرکت کردند

نخستين برداشت قارچ خوراكی در زندان یزد، ۲۰ نفر از مددجویان در دوره آموزشی کشت قارچ‌های خوراکی در یزد شرکت کردند.

اهداف این طرح

به گزارش خبرگزاری هاگ- رضا ذوالفعلی از اهداف این طرح سخن گفت: این کار در جهت اشتغال‌زایی مددجویان صورت گرفته که بسیار ارزشمند است. مدیر کل زندان‌های مرکزی یزد با اشاره به موضوع مهم اشتغال‌زایی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل مددجویان، این نکته را یادآور شد: پرورش و تولید قارچ خوراکی یکی از رشته‌هایی است که در زندان مرکزی یزد ویژه مددجویان اشتغال و حرفه‌آموزی تدریس می‌شود.

این مدیر در ادامه سخنان خود درباره جزییات اجرایی نخستين برداشت قارچ خوراكی، بیان کرد: مددجویان در این فضای بوجود آمده برای کاشت و برداشت این محصول، ضمن کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم، قارچ‌های خوراکی را با رعایت تمامی استانداردهای بهداشتی و کیفی، به منظور فروش به بازار نیز عرضه می‌کنند.

ایجاد انگیزه برای کسب روزی حلال

ذوالفعلی با اشاره به نتایج مثبت طرح‌های این‌چنین، گفت: امیدواریم با این کار بتوانیم با توسعه فعالیت‌های حرفه‌آموزی درآمدزا برای مددجویان، انگیزه‌ی آن‌ها برای کسب روزی حلال و بازگشت به جامعه را بیش‌ازپیش افزایش دهیم.

مدیرکل زندان‌های مرکزی یزد بابیان اینکه دوره پرورش قارچ‌ های خوراکی طبق استاندارد اداره فنی و حرفه‌ای و با حضور مربی رسمی این مرکز در زندان یزد برگزار شد، گفت: در این دوره آموزشی ۲۰ نفر از مددجویان ۱۵۶ ساعت را گذراندند و سپس با برگزاری آزمونی مدرک شروع فعالیت را به‌دست آوردند.

این مسئول همچنین ضمن بیان این مطلب که در این مرحله از کار، ۲ تُن کمپوست از کارگاه آموزشی قارچ‌های خوراکی ریخته شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر مرحله برداشت ۴ بار برداشت می‌شود، در این مرحله ۲۵ درصد طبق استاندارد برداشت شد که در آینده نیز سه مرحله دیگر برداشت می‌شود.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا