نمودار و میانگین قیمت قارچ

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401

افزایش شدید قیمت قارچ

مقاله نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401، به بررسی نمودارها و جداول قیمت قارچ در بازار بورس تهران و انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ می‌پردازد.

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401 از فروردین تا اسفند افزایش قابل توجهی یافت. این افزایش قیمت در اواخر سال کاملا مشهود است. بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که افزایش میزان صادرات از سوی تولیدکنندگان باعث سیر صعودی قیمت‌ها شده است.

در مقابل بسیاری پایین آمدن کیفیت مواد اولیه را در رشد قیمت‌ها دخیل می‌دانند.کاهش کیفیت نهاده‌های تولیدی مطمئنا کاهش تولید را به همراه دارد، کاهش تولید باعث کاهش عرضه به بازار خواهد شد. با فرض ثابت بودن میزان تقاضا، کاهش عرضه باعث رشد قیمت در انواع قارچ می‌شود.

در این زمان از انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ انتظار می‌رفت که با ورود به موقع در بازار قیمت‌ها را کنترل نماید، به گونه‌ای که باعث ضرر تولید کننده نشود و از سویی دیگر منافع مصرف کننده را نیز در نظر داشته باشد.

این درحالی است که انجمن صنفی از آبان‌ماه از اعلام قیمت انواع قارچ خودداری کرد و به واضح نقش حمایتی خود را بازی نکرد این روند تا آخر سال 1401 ادامه داشت.

همراه ما باشید تا به تفضیل قیمت انواع قارچ در بازار بورس تهران و نمودار مربوط به متوسط قیمت‌ها را تحلیل کنیم.

محتوا پنهان

نمودار و میانگین قیمت قارچ بورس تهران اسفند 1401

 

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401
قیمت بازار در اسفند ماه 1401

میانگین قیمت بازار در اسفند‌ماه برای انواع قارچ بدین شرح بود:

قارچ فله درجه یک 53214 تومان، قارچ فله درجه یک سبد ممتاز 53137 تومان، قارچ فله درجه یک کیسه ممتاز 52137 تومان، قارچ فله درجه یک ضعیف کیسه و سبد 45793 تومان، قارچ فله درجه دو 37862 تومان و قارچ فله درجه سه 32724 تومان

در اسفند‌ماه قیمتی از سوی انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ اعلام نشد.

نمودار و متوسط قیمت قارچ بورس تهران بهمن 1401

 

نمودار قیمت قارچ در بهمن ماه ۱۴۰۱
قیمت قارچ در بهمن ماه ۱۴۰۱

روند تغییر قیمت قارچ با بهمن ماه سال گذشته کمی متفاوت است. در سال گذشته در اواخر ماه شاهد افت قیمت بودیم در حالیکه امسال قیمت پایانی رو به افزایش است.

تحلیل‌ها بیانگر این است که رونق بازار صادرات قارچ خوراکی سبب این افزایش نسبی بوده و اگر این روند پایدار بماند باید شاهد افزایش قیمت یا حداقل ثبات نسبی در ماه پیش رو باشیم. در غیر این صورت مشابه اسفند سال قبل نزول قیمت را در بیشتر روزهای ماه شاهد خواهیم بود.

در بازار بورس تهران قیمت قارچ فله در سبد لوکس با متوسط قیمت 56633 تومان، قارچ فله سبد درجه یک 53633 تومان، قارچ فله در کیسه 52633 تومان خرید و فروش شد.

قارچ فله کیفیت متوسط 45633 تومان، قارچ فله درجه دو 40233 تومان و قارچ فله درجه سه 34600 تومان معامله شد.

نمودار قیمت قارچ در بهمن ماه ۱۴۰۱
در بهمن‌ماه امسال شاهد فراز و فرود بسیار قیمت قارچ بودیم به طوری که از 6 ام تا 20 ام ماه با کمی نوسان، قیمت‌ها مرتب کم و کمتر شد و پس از یک هفته تثبیت، قیمت به ناگاه سیر صعودی گرفت و مجدد افزایش یافت.


نمودار و میانگین قیمت قارچ بورس تهران دی ماه 1401

 

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401
جدول قیمت قارچ در دی ماه ۱۴۰۱

در دی‌ماه با کمی فراز و فرود شاهد افزایش قیمت قارچ در بازار در مقایسه با ماه گذشته بودیم، با مقایسه با دی ماه 1400 متوجه می‌شویم، افزایش نسبی در این ماه را قبلا هم شاهد بودیم.

به نظر می‌رسد افزایش صادرات و افت کیفیت مواد اولیه سبب کمبود قارچ در بازار و افزایش نسبی آن باشد. در این ماه متوسط قیمت قارچ در بازار به شرح ذیل بود:

قارچ در سبد لوکس52700 تومان، قارچ فله سبد درجه یک 49700 تومان، قارچ فله در کیسه 48700 تومان، قارچ فله کیفیت متوسط 42200 تومان، قارچ فله درجه دو 33200 تومان و قارچ فله درجه سه 28366 تومان
نمودار قیمت قارچ در دی ماه ۱۴۰۱
از اتفاقات مهم این ماه کاهش ناگهانی قیمت قارچ در روز سه شنبه 27 دی‌ماه بود. در این روز به دلیل ورود بار فراوان به بازار قیمت ناگهان کاهش یافت و روز بعد با کمبود بار به حالت قبل بازگشت. این ماجرا نشان داد که چه قدر بازار قارچ شکننده است و تابع کوچکترین تغییرات در بازار است و نیاز به برنامه ریزی و ساماندهی دارد.

میانگین قیمت قارچ انجمن صنفی دی 1401

این ماه نیز مانند ماه پیش انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ کشور، هیچ قیمتی را اعلام نکرد و عملا از ایفای نقش در کنترل و تعیین قیمت بازار باز ماند.


نمودار و میانه قیمت قارچ بورس تهران آذر 1401

جدول قیمت قارچ در بازار آذر ماه 1401
جدول قیمت قارچ در بازار آذر ماه 1401

در آذر‌ماه کمی شاهد افزایش قیمت قارچ در بازار در مقایسه با ماه گذشته بودیم که این افزایش قیمت متاثر از بالا رفتن قیمت ارز و همچنین بالا رفتن قیمت کود مرغی که یکی از ارکان مهم تولید کمپوست قارچ است، می باشد.

البته با توجه به کاهش دمای هوا و ورود واحد‌های سنتی به چرخه تولید احتمالا در ماه‌های آینده طبق روال هرساله شاهد افزایش محصول در بازار و به تبع آن کمی کاهش قیمت باشیم.

میانه قیمت قارچ در بازار بورس تهران در آذر‌ماه برای قارچ در سبد لوکس 52333 تومان، قارچ فله درجه یک 49333 تومان، قارچ فله درکیسه 48333 تومان، قارچ فله کیفیت متوسط 40100 تومان، قارچ فله درجه دو 31200 تومان و قارچ فله درجه سه 26533 تومان بود.
نمودار قیمت قارچ در بازار آذر ماه 1401
نمودار میانه قیمت قارچ نیز نشان‌دهنده افت قیمت در روزهای پایانی آذر‌ماه است.

نمودار و میانه قیمت قارچ انجمن صنفی آذر 1401

در این ماه نیز قیمتی از سوی انجمن صنفی تولید‌کنندگان قارچ خوراکی  به منظور کنترل بازار اعلام نشد.

 


نمودار و تغییرات قیمت قارچ بورس تهران آبان 1401

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401
جدول قیمت بازار قارچ خوراکی در آبان ۱۴۰۱

در آبان ماه قیمت قارچ در سبد لوکس 48400 تومان، قارچ فله درجه یک 45400 تومان، قارچ فله در کیسه 44433 تومان، قارچ فله کیفیت متوسط 37067 تومان و قارچ فله درجه دو 28533 تومان و قارچ فله درجه سه 23600 تومان معامله شد.
نمودار قیمت بازار قارچ خوراکی در آبان ۱۴۰۱
با وجود تجربه قیمت‌های بسیار پایین در بازه هفتم تا چهاردهم، به تدریج با فراز و فرودی قابل توجه، شاهد افزایش قیمت در روزهای پایانی این ماه بودیم و به نظر می‌رسد این میزان قیمت‌گذاری در ماه آینده نیز حفظ شود.

نمودار و تغییرات قیمت قارچ انجمن صنفی

در آبان‌ماه نیز انجمن صنفی قیمتی را برای انواع قارچ‌های خوراکی اعلام نکرد و نقشی که می‌توانست در تنظیم قیمت بازار داشته باشد نادیده گرفته شد.


 

نمودار و میانگین قیمت قارچ بورس تهران مهر 1401

جدول قیمت بازار قارچ خوراکی در مهر ۱۴۰۱
جدول قیمت بازار قارچ خوراکی در مهر ۱۴۰۱

در مهرماه 1401 قارچ در سبد لوکس 45207 تومان، قارچ فله درجه یک 43138 تومان، قارچ فله در کیسه 42138 تومان خرید و فروش شد.

قارچ فله کیفیت متوسط 33724 تومان، قارچ فله درجه دو 27172 تومان و قارچ فله درجه سه 23207 تومان در بازار بورس تهران معامله شد.
نمودار قیمت بازار قارچ خوراکی در مهر ماه ۱۴۰۱

نمودار قیمت بازار قارچ خوراکی در مهر ماه ۱۴۰۱

در مهرماه شاهد افت شدید قیمت قارچ در چند ماه اخیر بودیم. به طوری که انواع قارچ‌های مختلف در تاریخ های 18 تا 20 مهر‌ماه به پایین‌ترین نرخ خود رسیدند. هم اکنون بازار، بعد از گذشت یک هفته، هنوز هم در یک فراز و فرود مجدد، سطح قیمت‌های پایینی را برای عرضه قارچ تجربه می‌کند.

قیمت قارچ در سه روز آخر مهر‌ماه باز هم با تجربه قیمت‌های اندک، تولیدکنندگان را با نگرانی روبرو کرده است. با ادامه تحولات اخیر در این روزها، و تعطیلات مکرر کسب و کارهای مرتبط به صنعت قارچ، بیم آن می‌رود که بازار قارچ روزهای تلخی را در پیش رو داشته باشد.

امیدواریم که در ماه جدید، با همبستگی و اتحاد تمامی فعالان این صنف و کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران، شاهد اقداماتی در خصوص تولید، عرضه و اصلاح قیمت قارچ باشیم.

نمودار و میانگین قیمت قارچ انجمن صنفی مهر 1401

جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در مهر ۱۴۰۱
جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در مهر ۱۴۰۱

همان‌طور که از جدول پیداست انجمن صنفی تولید‌کنندگان قارچ خوراکی هیچ قیمتی را برای مهرماه 1401 اعلام نکرد.
نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در مهر ۱۴۰۱
نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در مهر ۱۴۰۱


نمودار و متوسط قیمت قارچ بورس تهران شهریور 1401

 

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401
جدول قیمت بازار قارچ خوراکی در شهریور ۱۴۰۱

در شهریور‌ماه قیمت قارچ در بازار بورس تهران بدین شرح بود:

قارچ در سبد لوکس 54433 تومان، قارچ فله درجه یک 54433 تومان، قارچ فله در کیسه 53433 تومان، قارچ فله کیفیت متوسط 42967 تومان، قارچ فله درجه دو 39667 و قارچ فله درجه سه 35233 تومان

نمودار قیمت بازار قارچ خوراکی در شهریور ۱۴۰۱

پس از نوسانات شدید قیمت قارچ در ماه‌های گذشته در شروع شهریور نیز به مانند ماه‌های قبل فصل تابستان به جهت گرمای هوا و نبود امکانات سرمایشی مناسب در واحدهای سنتی و کوچک پرورش قارچ، این واحدها از چرخه تولید کنار رفتند.

این امر منجر به کاهش میزان قارچ در بازار شد، در نهایت افزایش قیمت را به همراه داشت. اما در اواخر ماه افزایش قیمت سبب کاهش تقاضا در بازار گردید.

مراسم اربعین نیز به این کاهش تقاضای بازار دامن زد و در نهایت قیمت‌ها در پایان ماه به بازار واکنش نشان داد و کاهش پیدا کرد.

امیدواریم در روزهای آتی با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران شاهد اقداماتی در خصوص اصلاح در قیمت قارچ باشیم تا بدین وسیله از خسارات کاسته شود.

نمودار و متوسط قیمت قارچ انجمن صنفی شهریور 1401

 

جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در شهریور ۱۴۰۱
جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در شهریور ۱۴۰۱

 

نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در شهریور ۱۴۰۱
نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در شهریور ۱۴۰۱

در شهریورماه 1401 هیچ قیمتی از سوی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی اعلام نشد.


نمودار و تغییرات قیمت قارچ انجمن صنفی مرداد 1401

جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در مرداد ۱۴۰۱

جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در مرداد ۱۴۰۱ برای قارچ در سبد لوکس با متوسط قیمت 44263 تومان، قارچ فله درجه یک 42789 تومان، قارچ فله در کیسه 41789 تومان بود.

میانگین قیمت قارچ فله کیفیت متوسط 36579 تومان، قارچ فله درجه دو 33579 تومان و قارچ فله درجه سه 29789 تومان اعلام شد.

 

نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در مرداد ۱۴۰۱
نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در مرداد ۱۴۰۱

 

پس از نوسانات شدید قیمت قارچ در ماه‌های گذشته در شروع مرداد‌ماه نیز شاهد ضرر و زیان وارده به این صنعت بودیم.

در تاریخ سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ هر گرم قارچ درجه یک به صورت فله به قیمت ۵۴۰۰۰ تومان و در بسته‌های ۱۰۰۰ گرمی ۵۷۰۰۰ تومان در میدان میوه و تره بار وابسته به شهرداری تهران با رقمی بی سابقه به فروش رسید.

این افزایش قیمت بی‌سابقه بود. قیمت قارچ در این روز نسبت به چنین روزی در سال گذشته ۸۰% افزایش داشته که در ۵ سال گذشته هیچگاه چنین رشد قیمتی را شاهد نبودیم.

روند رشد قیمت تا روزهای بعد نیز  ادامه داشت و شاهد افزایش قیمت قارچ  تا 57000 تومان بودیم. یکی از دلایل عمده این افزایش قیمت به تابستان سال قبل مربوط می‌شود.

با توجه به شرایط تابستان سال قبل تولیدکنندگان اقدام به کاهش تولید کردند. کاهش عرضه نسبت به تقاضا از یک سو و از سویی دیگر افزایش دما و نبود امکانات کافی و تاسیسات مناسب به منظور کنترل دما منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت شد.

امیدواریم در روزهای آتی با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه تره بار استان تهران شاهد اقداماتی در خصوص اصلاح در قیمت قارچ باشیم تا بدین وسیله از خسارات کاسته شود.

امروز سه‌شنبه 1401/05/25 هر کیلوگرم قارچ درجه یک در کیسه‌های 5کیلویی به قیمت 53،000 تومان، در سبد 5 کیلویی به قیمت 54،000 تومان و در بسته‌های 100 گرمی به قیمت 57000 تومان در مراکز فروش عمده قارچ در تهران، عرضه شد.

قیمت قارچ رکورد زد

 

قیمت قارچ رکورد زد

همان طور که در نمودار و جدول فوق مشاهده می‌کنید، این آمار نسبت به روزهای مشابه در پنج سال گذشته، نشان می‌دهد، علاوه بر ثبت رکورد قیمت در امروز، چنین درصد رشد نرخی، تا کنون بی‌سابقه بوده است. این در حالی است که بیشترین نرخ درصد رشد قیمت قارچ در سال گذشته، اختصاص به  قارچ فله در کارتن 5 کیلویی با 71 درصد  و قارچ فله در کیسه‌های 5 کیلویی با 76درصد بوده است.

لازم به ذکر است امسال با این روند افزایش قیمت‌ها، شاهد افزایش نه درصدی قیمت قارچ در کارتن 5 کیلویی با 80درصد، و هفت درصدی قارچ در کیسه‌های 5 کیلویی با 83درصد افزایش نسبت به سال گذشته هستیم. باید خاطر نشان کرد حداقل درصد افزایش نرخ قارچ  با 46 درصد در کارتون 5 کیلویی و 50 درصد در کیسه‌های 5 کیلویی در سال 99 بوده است.

به گفته کارشناسان امر، از دلایل اصلی این افزایش قیمت و کمبود عرضه نسبت به تقاضا، می‌توان بی‌رغبتی تولیدکنندگان برای ادامه تولید با توجه به بازار ماه‌‌های گذشته و فروش محصول کمتر از بهای تمام شده، افزایش دما و نبود امکانات کافی اعم از تاسیسات و تجهیزات مناسب برای کنترل دما در مزارع قارچ، را برشمرد.

با توجه به تجربه سال‌های گذشته، به نظر می‌رسد با افزایش مقطعی قیمت قارچ، مجددا تعداد زیادی از  واحدهای فعال پرورش قارچ تولید خود را افزایش داده، و واحدهای غیرفعال نیز برای فعالیت مجدد آغاز به کار ‌کنند. به این ترتیب خطر کاهش بیش از حد قیمت‌ عرضه قارچ – تا پایین‌تر از قیمت تولید – فعالان این حوزه را تهدید خواهد کرد.

امیدواریم متولیان صنعت قارچ در ماه‌های آتی با ایجاد بازارهای با ثبات، از تاثیرات هیجانی این افزایش و کاهش قیمت ناگهانی قارچ در بازار، پیشگیری کرده و با استفاده از اتاق فکر و نخبه‌های درون صنفی، با دستیابی به راهکارهای مناسب بر مشکلات و معضلات پیش رو فائق آیند.

همیشه بر این باوریم استفاده از خرد جمعی و گردهم‌آیی تولیدکنندگان قارچ در سایه انجمن صنفی قارچ کشور، بهترین راهکار برای حل مشکلات بوده، و نجات و پویایی صنف را رقم خواهد زد.

راهکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.

نمودار و تغییرات قیمت قارچ بورس تهران مرداد 1401

 

نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401
جدول قیمت بازار قارچ خوراکی در مرداد ۱۴۰۱

در بازار بورس تهران قارچ سبد لوکس 45958 تومان، قارچ فله سبد درجه یک 45958 تومان، قارچ فله در کیسه 44958 تومان خرید و فروش شد.

تغییرات قیمت قارچ فله کیفیت متوسط 36625 تومان، قارچ فله درجه دو 33417 تومان و قارچ فله درجه سه 30167 تومان بود.

 

<yoastmark class=

نمودار میانگین قیمت قارچ نیز در مردادماه افزایش قیمت انواع قارچ را نشان می‌دهد به خصوص در اواخر ماه افزایش قیمت شدت بیشتری پیدا کرد.


نمودار و متوسط قیمت قارچ انجمن صنفی تیر 1401

جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در تیر ۱۴۰۱
جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در تیر ۱۴۰۱

در تیرماه 1401 قیمت اعلامی انجمن صنفی برای قارچ فله سبد لوکس 42043 تومان، قارچ فله درجه یک سبد ممتاز 40304 تومان بود.

برای قارچ فله درجه یک کیسه ممتاز 39043 تومان، قارچ فله درجه دو 30696 تومان و قارچ فله درجه سه 26913 تومان اعلام قیمت شد.

نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در تیر ۱۴۰۱
نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در تیر ۱۴۰۱

متوسط قیمت انجمن صنفی در روزهای 13-9 تیرماه کاهش داشت و بعد از بازگشت به قیمت اولیه تقریبا تا پایان ماه ثابت بود.

نمودار و متوسط قیمت قارچ بورس تهران تیر 1401

جدول قیمت بازار قارچ خوراکی در تیر ۱۴۰۱
متوسط قیمت قارچ در بازار بورس تهران برای قارچ فله سبد لوکس 41533 تومان، قارچ فله درجه یک سبد ممتاز 40067 تومان به دست آمد.

میانگین  قیمت قارچ فله کیفیت متوسط 38667 تومان، قارچ فله درجه دو 30733 تومان و قارچ فله درجه سه 27000 تومان بود.

نمودار قیمت بازار قارچ خوراکی در تیر ۱۴۰۱
نمودار قیمت بازار قارچ خوراکی در تیر ۱۴۰۱

پس از نوسانات شدید قیمت قارچ در ماه‌های گذشته در شروع تیر ماه نیز شاهد ضرر و زیان وارده به این صنعت بودیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران قیمت قارچ در میادین روبه کاهش است. متاسفانه در يک ماه اخير شاهد كاهش قيمت قارچ خوراكى با نرخنامه‌هایی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ، ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ و 1401/04/26، 3بار به صورت متوالی بودیم که منجر به ضرر و زیان شدید به تولیدکنندگان شد.

امیدواریم این کاهش قیمت ادامه دار نبوده و متولیان صنعت برای آن تدبیری اتخاذ کنند.

آرزومندیم در روزهای آتی با کمک کارشناسان طرح تنظیم بازار انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی کشور و مسئولان سازمان میادین میوه و تره بار استان تهران شاهد اقداماتی در خصوص اصلاح و افزایش مناسب در قیمت قارچ باشیم.

این افزایش  قیمت از خسارت‌های تولیدکنندگان می‌کاهد. همچنین شاید کاهش نرخ برای کمپوست قارچ هم در این کاهش قیمت تاثیرگذار باشد.


نمودار و تغییرات قیمت قارچ انجمن صنفی خرداد 1401

جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در خرداد ۱۴۰۱
جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در خرداد ۱۴۰۱

پس از نوسانات شدید قیمت قارچ در ماه‌های گذشته در شروع خرداد‌ماه هم شاهد ضرر و زیان وارده به این صنعت بودیم.

در خرداد‌ماه رئیس انجمن صنفی به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان محترم، به صورت سر زده از مرکز فروش قارچ مهرآباد (لشگری) بازدید داشتند.

بررسی های لازم انجام شد و مقرر گردید تا غرفه داران محترم همکاری لازم با نرخ تابلوی اعلانی انجمن صنفی داشته باشند. بنابراین در دهه‌ی پایانی خردادماه با تثبیت قیمت‌ها روبرو بودیم.

در خرداد‌ماه متوسط قمیت انجمن صنفی برای قارچ در سبد لوکس 44150 تومان، قارچ فله درجه یک 42650 تومان، قارچ فله درکیسه 41650 تومان اعلام شد.

متوسط قیمت برای قارچ فله کیفیت متوسط 36850 تومان، قارچ فله درجه دو 33500 تومان و قارچ فله درجه سه 30050 تومان در نظر گرفته شد.

نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در خرداد ۱۴۰۱
نمودار قیمت انجمن قارچ خوراکی در خرداد ۱۴۰۱

نمودار و تغییرات قیمت قارچ بورس تهران خرداد 1401

 

جدول قیمت بازار در خرداد ۱۴۰۱
جدول قیمت بازار در خرداد ۱۴۰۱

در بازار بورس تهران قارچ فله درجه یک 40720 تومان، قارچ فله درجه یک سبد ممتاز 40240 تومان، قارچ فله درجه یک کیسه 39240 تومان بود.

قارچ فله در سبد و کیسه و کارتن 35160 تومان، قارچ فله درجه دو 31640 تومان و قارچ فله درجه سه 27600 خرید و فروش شد.

<yoastmark class=

نمودار قیمت نیز در 17 خرداد به شدت صعود کرد و قیمت قارچ افزایش چشم‌گیری داشت.


نمودار و میانه قیمت قارچ  انجمن صنفی اردیبهشت 1401

 

جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در اردیبهشت ۱۴۰۱
جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در اردیبهشت ۱۴۰۱

قیمت قارچ از سوی انجمن صنفی برای قارچ لوکس در سبد 39160 تومان، قارچ فله سبد درجه یک 37920 تومان، قارچ فله درکیسه 36920 تومان بود.

قارچ فله متوسط 31760 تومان، قارچ فله درجه دو 26840 تومان و قارچ فله درجه سه 24520 تومان در بازار خرید و فروش شد.

تثبیت مجدد قیمت‌ها از ضرر و زیان تولیدکنندگان جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نرخ اعلامی باید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده نیز سود لازم را دریافت کند.

هیئت مدیره انجمن صنفی طی مصوبه‌ای که در تاریخ 1401/02/20 داشت، با افزایش قیمت قارچ در اواخر اردیبهشت موافقت کرد.

نمودار و میانه قیمت قارچ در بورس تهران اردیبهشت 1401

جدول قیمت بازار در اردیبهشت ۱۴۰۱
در بازار بورس تهران قارچ در سبد لوکس 37067 تومان، قارچ فله سبد درجه یک 37067 تومان، قارچ فله در کیسه 36067 تومان خرید و فروش گردید.

قارچ فله کیفیت متوسط 31000 تومان، قارچ فله درجه دو 26433 تومان و قارچ فله درجه سه 23433 تومان معامله شد.

 

<yoastmark class=

 

نمودار میانه قیمت بازار نیز حاکی از افزایش قیمت در اردیبهشت‌ماه 1401 است .


نمودار و متوسط قیمت قارچ انجمن صنفی فروردین 1401

جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در فروردین 1401
جدول قیمت انجمن قارچ خوراکی در فروردین 1401

 

<yoastmark class=

نمودار متوسط قیمت انجمن صنفی در روزهای 19-13 فروردین نزولی شد و بعد از چند روز ثابت ماندن تقریبا به قیمت اولیه خود بازگشت.

 

نمودار و متوسط قیمت قارچ در بورس تهران فروردین 1401

جدول قیمت بازار قارچ خوراکی درفروردین1401
جدول قیمت بازار قارچ خوراکی درفروردین1401

فروردین‌ماه سال 1401با شروع سال جدید و آغاز تعطیلات و سفرهای نوروزی، میزان تقاضا کاهش یافت و سبب پایین آمدن دوباره قیمت گردید.

اواسط فروردین ماه شاهد نوسانات قیمت قارچ بودیم. در این زمان رئیس انجمن صنفی به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان به صورت سرزده به مرکز فروش قارچ مهرآباد مراجعه کردند.

در طی این بازدید قرار شد تا غرفه‌داران محترم همکاری لازم با نرخ تابلوی اعلانی انجمن صنفی را داشته باشند و انجمن نیز  تمام تلاش خود را برای تثبیت قیمت‌ها انجام دهد، تا از ضرر و زیان تولیدکنندگان جلوگیری شود.

متوسط قیمت قارچ در بازار بورس تهران در فروردین‌ماه از این قرار بود:

در فروردین‌ماه 1401 قارچ در سبد لوکس 33321 تومان، قارچ فله درجه یک 33400 تومان، قارچ فله در کیسه 32400 تومان معامله شد.

متوسط قیمت قارچ فله کیفیت متوسط 28700 تومان، قارچ فله درجه دو 23833 تومان و قارچ فله درجه سه 20600 تومان در بازار اعلام شد.

 

نمودار قیمت بازار قارچ خوراکی درفروردین1401

نمودار قیمت بازار در فروردین تلورانس زیادی داشت و شاهد تغییرات قیمتی زیادی در این ماه بودیم.

در دانشنامه صنعت قارچ، هاگ تلاش کردیم تا نمودار و میانگین قیمت قارچ سال 1401 را ارائه نماییم. این اطلاعات و داده‌ها به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری بهتری در زمینه صادرات و یا برنامه‌ریزی برای عرضه به بازار داشته باشند.جهت دسترسی شما به قیمت قارچ دکمه‌ای در بورس تهران نیز قیمت‌ها را به صورت روزانه درج کرده‌ایم.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید به نمودار و میانگین قیمت قارچ مراجعه نمایید.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا