آشنایی با سموم مورد استفاده در صنعت قارچ

نمک ماده اصلی مبارزه با آفات قارچ خوراکی

اتحادیه اروپا (Eu) در تمام کشورهای عضو این اتحادیه، تایید کرد که می‌توان از نمک طعام به عنوان ماده‌ای اصلی برای مبارزه با بیماری‌ها به ویژه یک قارچ‌کش عالی در پرورش قارچ خوراکی استفاده کرد.

کلرید سدیم در برابر بیماری‌های مهم قارچ خوراکی، مثل بیماری حباب خشکمایکاگون و بیماری تارعنکبوتی قابل استفاده است. امروزه از این نمک محبوب و ارزان قیمت، به عنوان درمان موضعی برای مبارزه با بیماری‌های موجود در قارچ استفاده می‌شود.

در یک مزرعه‌ قارچ که مدیریت مطلوب و دانش‌محور در آن حاکم است، تیم‌های آموزش دیده ویژه‌ای برای مبارزه با بیماریه‌ها و آفات قارچ وجود دارد؛ که این افراد آموزش دیده ضمن شناخت بیماری‌ها اقدام به مبارزه موضعی نمکی با آن بیماری‌ها در مراحل اولیه رشد بیماری می‌پردازند. این روش از انتشار ناخواسته بیماری توسط قارچ‌چین‌ها ممانعت نموده و سبب کاهش میزان بیماری در مزرعه خواهد گشت.

مهمترین مزیت استفاده از نمک طعام، ارزان قیمت بودن و کاهش مصرف سموم در بستر است که سبب کیفیت بالاتر محصول نهایی خواهد شد.

طبق مقررات اتحادیه اروپا ، مصرف نمک در مراحل اولیه رشد بیماری‌ها و پس از خاک‌دهی و رشد میسیلیوم در خاک توصیه می‌شود. البته باید تعادل را در به کاربردن آن رعایت کرد و میزان مصرف حداکثر 0/03 گرم بر هر کیلوگرم کمپوست مصرفی توصیه شده است. توجه به این نکته ضروری است که همانند مصرف سایر سموم و مواد شیمیایی باید از مصرف بیش از حد نمک پرهیز گردد  و توجه خاص به میزان باقیمانده آن در بستر دارای اهمیت بسزایی است.

اگر علاقه مند به روشهای از بین بردن قارچهای آلوده و بیماریهای قارچ هستید، مقاله شیوه های حذف بیماری قارچ را مطالعه نمایید و یا با متخصصان ما در کلنیک هاگ تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش آشنایی با سموم مورد استفاده در صنعت قارچ  دانشنامه هاگ رجوع کنید.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا