آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : نودل گوشت و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه نودل گوشت و قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی ساده و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای آسیایی پرطرفدار یعنی نودل گوشت و قارچ است. نودل یا رشته فرنگی یک غذای ساده و قدیمی آسیای شرقی است که از برش بسیار نازک و بلند خمیر درست می شود که معمولا به مدت چند دقیقه در آب پخته می شوند و با سس های مختلف سرو می شوند. همچنین این غذا در کشورهای آسیای شرقی به صورت کمی آبدار تا حدودی جایگزین سوپ برای بیماران است. همچنین این غذا به صورت آماده و نیم پز هم در تمامی کشور ها در سوپرمارکت ها در دسترس است. در ادامه با طرز تهیه نودل گوشت و قارچ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

پیاز: ۱ عدد متوسط
گوشت رست بیف: ۲۵۰ گرم
قارچ ورقه شده: ۴۰۰ گرم
جعفری خورد شده: ۱۰ شاخه
نعناع خورد شده: ۵ شاخه
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: ۴ عدد
آرد سفید: ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
زعفران: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز را به صورت خلال شده سرخ می‌کنیم و سپس گوشت را اضافه کرده به همراه کمی نمک و فلفل سیاه تفت می‌دهیم. بعد قارچ‌های ورقه شده را می‌افزاییم. شعله گاز باید زیاد باشد تا قارچ آب نیندازد. نعناع و جعفری خورد شده و رب را اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم. نصف استکان آب را به مواد افزوده و شعله گاز را کم می‌کنیم. کمی زمان می‌دهیم تا آب مواد تقریباً کم شود.

برای درست کردن خمیر رولت، آرد را در کاسه گودی ریخته و توسط کمی آب سرد رقیق می‌کنیم تا مایع صاف و یکدستی حاصل شود. تخم‌مرغ‌ها را شکسته مقداری نمک و زعفران را افزوده و با همزن می‌زنیم تا حباب‌های ریز روی سطح مایع دیده شود. مخلوط حاصل را در یک تابه مستطیل شکل ریخته و درب آن را می‌گذاریم.

توجه داشته باشید که این مرحله بسیار کوتاه است و زمانی که مخلوط کمی خود را گرفت از روی گاز برمی‌داریم. اکنون مخلوط قارچ و گوشت را روی خمیر رولت پهن کرده و پنیر پیتزا روی آن می‌پاشیم. از یک سمت خمیر را رول کرده و توسط خلال لبه آن را محکم می‌کنیم. سپس برای چند دقیقه کوتاه داخل فر یا روی گاز برشته می‌کنیم. حال نودل گوشت و قارچ ما آماده است.

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا