دانش افزایی در حوزه قارچ

نکات قابل توجه در جمع آوری پسآب کودسازی

پیام جناب مهندس میرزاده

نکات قابل توجه در جمع آوری پسآب کودسازی

با عرض سلام و خسته نباشید به کلیه همکاران گرامی

ازآنجاکه این تجربه تلخ را دردمندانه چشیده‌ام ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های مرحومان و مدیریت مجموعه جلگه دز در دزفول و اظهار تأسف بسیار عمیق از اتفاق بی‌اندازه ناگوار و دردناکی که رخ داد لازم میدانم نکته زیر را به کلیه تولیدکنندگان کمپوست قارچ از هر نوع متذکر شوم.

گاز متان حاصل از تخمیر بی‌هوازی لجن موجود در ته حوضچه‌های جمع‌آوری پس آب کود سازی‌ها در صورت استنشاق در فضای بسته به علت کاهش ذخیره اکسیژن بدن موجب خفگی و بی‌هوشی می‌شود و در مواردی که توأم با حوادث دیگر باشد به مرگ منجر می‌گردد.

ایمن‌ترین روش تخلیه و پاک‌سازی این حوضچه‌ها استفاده از تانک‌های خلاء می‌باشد اما در صورت نیاز به عملیات انسانی مجهز کردن شخص به لوازم تنفس هوای آزاد یا اکسیژن‌دار که به آن ” Breathing apparatus ” گفته می‌شود الزامی است.

این تجهیزات که از ماسک مخصوص، رابط ماسک به رگلاتور و کپسول هوای فشرده یا کمپرسور تأمین هوای آزاد تشکیل‌شده به فرد اجازه می‌دهد تا ضمن تنفس هوای اکسیژن‌دار با دست‌ها و پاهای کاملاً آزاد هرگونه عملیات نظافتی را انجام دهد. لطفاً به‌عکس زیر که نمونه‌ای از این تجهیزات است توجه فرمایید و اگر در کود سازی موجود نیست هر چه سریع‌تر تهیه نمایید.

متأسفم که این پیغام را دیر به اطلاع رساندم.

تهیه و تنظیم : مهندس محمدرضامیرزاده

با هاگ در بخش دانش افزایی در حوزه قارچ همراه باشید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا