جهاد کشاورزی

هشدار جهاد کشاورزی نسبت به مصرف قارچ های خودرو

برای حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت خرید و مصرف این قارچ‌ها خودداری کنید

هشدار جهاد کشاورزی نسبت به مصرف قارچ های خودرو توسط مردم، به تمام هموطنان توصیه می‌شود برای حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های وحشی خودداری کنند و تنها از قارچ های پرورشی استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی صداوسیما مرکز مهاباد، جهاد کشاورزی مهاباد طی انتشار اطلاعیه‌ای عنوان کرد: با توجه به گسترش مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی) در روزهای اخیر در کشور و ادامه فصل رویش این‌گونه قارچ‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور تا اواخر خرداد ماه سال جاری و امکان تشخیص ندادن قارچ‌های خودرو سمی و غیر سمی در محل رویش به تمام هم‌وطنان توصیه می‌شود برای حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌ وحشی خودداری کنند.

مردم بدانند که تقریبا تمای قارچ های وحشی از نوع سمی هستند و مصرف برخی از آنها ممکن است به آسیب های دائمی و نهایتا مرگ افراد منجر شود. لطفا با رعایت موارد ذکر شده نسبت به حفظ سلامت خود و افراد خانوادتان، تلاش نمایید.

در جزییات بیشتر این اطلاعیه هشدار جهاد کشاورزی همچنین آمده است: برای مصارف خوراکی تنها از قارچ های پرورشی  استفاده نمایید. قارچ‌های خوراکی تولید شده در واحدهای پرورش قارچ خوراکی کشور پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان بوده و مصرف‌کنندگان می‌توانند قارچ‌های خوراکی مورد نیاز خود را بصورت بسته‌بندی‌ شده برچسب دار و دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت جهاد کشاورزی که در مراکز و فروشگاه‌های معتبر کشور عرضه می‌شوند، تهیه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا