اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

هشدار به مزارع قارچ با ورود فصل سرد و بارندگی

به گزارش هاگ، داده‌های اداره کل هواشناسی نشان می‌دهد کاهش دما در بسیاری از استانهای کشور رخ داده و سردتر شدن هوا را در هفته‌های پیش رو شاهد خواهیم بود. به همین دلیل هشدار به مزارع قارچ از سوی مسئولان جهاد کشاورزی کشور داده شده و  لازم است تمامی مزرعه‌داران و صاحبان کارگاه‌های پرورش قارچ تدابیر لازم را برای کاهش خسارت‌های احتمالی، به کار گیرند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از تمامی کشاورزان درخواست کرده تا در زمینه تنظیم رطوبت، دمای گلخانه‌ها و ترمیم پوشش‌های پلاستیکی پاره شده، اقدامات و تدابیر ویژه اتخاذ کنند و تامین و ذخیره سوخت مورد نیاز واحدهای گلخانه و قارچ خوراکی را هر چه سریع‌تر انجام دهند.

پرویز وحدت، تاکید کرد برای جلوگیری از آسیب به مزارع و محصولات قارچ، آغاز کاهش دما جهت ایجاد حرارت یکسان در تمام فضای داخل گلخانه‌ها فن‌های سیرکولاتور روشن باشد و جهت جلوگیری از اُفت دما، دریچه‌های ورودی و خروجی در سالن‌های تولیدی گلخانه و قارچ خوراکی کنترل، و از بسته بودن آنها اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نسبت به انتقال آب‌های جاری جهت تغذیه سفره‌های زیر زمینی اقدام کنند، تاکید کرد: در صورتی که کشاورزان یا تولیدکنندگان قارچ، محصول خود را به صورت زیرشاسی تولید میکنند، باید هر چه سریعتر نسبت به اجرای پوشش‌های پلاستیکی آن اقدام نمایند.

معاون بهبود تولیدات گیاهای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان داشت که سرویس نگهداری ماشین آلات کشاورزی و انتقال آنها به سوله‌ها و استفاده از ضد یخ در صورت استفاده از آنها در فصول زمستان و پاییز نیز نباید فراموش شود.

وی بر تخلیه آب سیستم‌های آبیاری تحت فشار جهت جلوگیری از ترکیدگی لوله‌های مزارع و باغ‌ها تاکید کرد و با هشدار به مزارع قارچ از آنها خواست که تنظیم دما و رطوبت سالن‌های پرورشی را مورد توجه قرار دهند.

در مجموع، با ورود فصل سرد و بارندگی به نظر می‌رسد صاحبان مزارع تولید قارچ باید کنترل و نظارت بیشتری بر دمای محیط داشته باشند و سالن های پرورش قارچ، گلخانه‌ها و انبارهای تولید قارچ ضروری است که تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها را مورد توجه قرار دهند. همه تولیدکنندگان باید با توجه به کاهش دما و امکان بارش برف در محل، استحکام و ترمیم سقف گلخانه‌ها را در برابر وزش باد بررسی کنند؛ و کنترل دما و رطوبت انبارها را با توجه به افزایش رطوبت، مورد توجه قرار دهند.

برای آشنایی با ملزومات فصل سرد در سالنهای پرورش قارچ مقالات زیر را مطالعه فرمایید:

و برای خرید ابزار و تجهیزات لازم به فروشگاه هاگ مارکت مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا