اخبار عمومی و گزارش

هشدار جدی درباره مصرف قارچ، محبوب ایرانی ها

به گزارش هاگ به نقل از اقتصادنیوز، معاون آموزش سازمان اورژانس کشور خطاب به مردم خواست هنگام حضور در طبیعت از کندن و مصرف هر نوع قارچ خودرو به شدت خودداری کنند.

حسن نوری درباره مواردی که می‌تواند به درمان افراد دچار مسمومیت با قارچ خودرو سمی کمک کند، گفت: اگر این فرد در کمتر از نیم ساعت پس از مصرف قارچ سمی، استفراغ کند و این مواد از معده‌اش خارج شود بسیار خوب است؛ اما تحریک فرد که هوشیاری کافی ندارد یا خوراندن موادی مانند مایع ظرفشویی به فرد برای استفراغ بسیار خطرناک است زیرا امکان ورود این مواد به ریه و خفگی بیمار وجود دارد.

 

وی مصرف محلول ۵۰ سی. سی ذغال فعال که در مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت‌ معمولا وجود دارد را برای کاهش اثرات قارچ سمی و برخی گیاهان مفید ارزیابی کرد و گفت: البته این درمان نیز درباره افرادی است که دارای هوشیاری کامل هستند.

پختن و سرخ کردن سم قارچ را از بین نمی برد

معاون آموزش سازمان اورژانس کشور خطاب به مردم خواست هنگام حضور در طبیعت از کندن و  مصرف هر نوع قارچ خودرو به شدت خودداری کنند.

وی تاکید کرد: پختن و سرخ کردن قارچ سمی به هیچ عنوان سم آن را بین نمی برد همچنین باید قارچ های کارخانه‌ای را نیز در کوتاه مدت مصرف کرد چون ممکن است در مدت طولانی، مواد سمی روی قارچ‌های پرورشی اضافه و موجب مسمومیت فرد شود.

نوری شستن کامل قارچ پرورشی را مهم دانست و گفت: قارچ‌های کارخانه‌ای پس از خرید باید به طور کامل و صحیح شسته و تمیز شود زیرا ممکن است بقایای آثار سموم شیمیایی که در هنگام پرورش به آنها زده شده هنوز روی قارچ‌ها مانده باشد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه از وظایف سازمانی اورژانس، آموزش همگانی است، افزود: این اقدام نیازمند امکاناتی است که مهمترین آن همکاری رسانه‌ها است؛ رسانه‌ها می‌توانند به انتشار و ترویج آموزش‌ها کمک زیادی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا