اخبار عمومی و گزارش

هشدار جدی نسبت به مصرف قارچ های طبیعی

مسمومیت با قارچ ۲۳ کرمانشاهی را راهی بیمارستان کرد

به گزارش هاگ به نقل از جماران، مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افراد خواست، مسمومیت با قارچ های طبیعی را جدی بگیرند.

اکبر آزادی با اشاره به شروع رشد قارچ های وحشی و محلی، از مردم خواست از چیدن، خریدن و مصرف قارچ های روییده در طبیعت، کوه و دشت پرهیز کنند.

وی گفت: پختن، آب پز یا کباب کردن قارچ های وحشی موجود در طبیعت، سمی بودن آنها را از بین نمی‌برد.

آزادی اظهار کرد: برای تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی، به هیچ وجه نباید آن را با گذاشتن درون دهان امتحان کرد.

وی افزود: در صورتی که مطمئن نیستید قارچ سمی است یا نه، هرگز آن را نخورید.

وی به افراد توصیه کرد از دست زدن به قارچ های وحشی نا آشنا خودداری کنند، زیرا خطر مسمومیت از طریق پوست نیز وجود دارد.

وی گفت: اگر به قارچ وحشی نا آشنایی دست زدید، دست خود را به چشم، دهان و پوست خود نزنید.

آزادی اظهار کرد: در صورت هرگونه شک به مسمومیت با قارچ باید از هر گونه اقدام به خود درمانی پرهیز کنید و فرد مسموم شده را هرچه سریع تر و در همان ساعات اولیه به بیمارستان منتقل کنید. همچنین نباید جلوی تخلیه معده و استفراغ فرد مسموم شده را گرفت.

آمار مسمومیت قارچ خودرو در کرمانشاه به 40 نفر رسید

مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به شروع رشد قارچ‌های محلی و طبیعی در منطقه، تا کنون ۲۳ نفر به علت مسمومیت با قارچ‌ های سمی به بیمارستان مراجعه کردند.

اکبر آزادی مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با آغاز فصل بهار و بارش های اخیر و استفاده مردم از قارچ های خودرو متاسفانه تا کنون ۲۳ نفر به علت مسمومیت با قارچ های سمی به بیمارستان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه ۱۳ نفر از این تعداد ترخیص و ۱۰ نفر هنوز بستری هستند، گفت: از مردم تقاضا می کنیم از مصرف قارچ‌های کوهی و قارچ‌هایی که دستفروش‌ها عرضه می‌کنند جدا بپرهیزند و فقط از قارچ‌های پرورشی و بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های معتبر استفاده کنند.

مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در صورت هرگونه شک به مسمومیت با قارچ باید از هرگونه اقدام به خود درمانی پرهیز کنید و فرد مسموم شده را هرچه سریع‌تر و در همان ساعات اولیه به بیمارستان منتقل کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا