اخبار عمومی و گزارش

هشدار درباره قارچ‌های سمی را جدی بگیرید

خطر مصرف قارچ‌های خودرو که به صورت فله‌ای عرضه می شود

هشدار درباره قارچ‌های سمی را جدی بگیرید. شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام  و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است،

به گزارش خبرگزاری هاگ، فردین مهرابیان در اضهارات خود با تأکید بر لزوم استفاده از قارچ‌های دارای مجوز از مراکز مجاز و دربسته بندی‌های دارای مجوزهای سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان  این‌چنین عنوان کردشناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است،

در همین رابطه ایشان تصریح نمود:  به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع سمی از انواع خوراکی قارچ توجه نشود.

مهرابیان در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر اینکه مصرف قارچ‌ها توسط پرندگان و سایر جانوران اهلی و وحشی نشان‌دهنده غیر سمی بودن قارچ برای انسان نیست، اضافه نمود: برخی از روش‌ها و معیارهای سنتی شامل تغییر رنگ قاشق نقره در اثر تماس با قارچ، یا وجود حشرات در اطراف قارچ و محل رویش قارچ معیار علمی و صحیحی برای تشخیص عدم سمیت قارچ در همه موارد نیست. هشدار درباره قارچ‌های سمی را جدی بگیرید.

آقای مهرابیان ضمن تأکید بر مصرف قارچ‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو، و خرید این محصول از مراکز مجاز، این‌چنین ادامه داد: برخی از قارچ‌ها سمی است و از شکل ظاهری، رنگ، بو و مزه قابل‌شناسایی نیست.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خوراندن قارچ‌ها به حیوانات روش صحیح برای تشخیص قارچ سمی از خوراکی نیست.

فردین مهرابیان در پایان سخنان خود بابیان این موضوع که برخی از سموم موجود در قارچ در برابر گرما مقاوم است و با طبخ از بین نمی‌ رود گفت: در صورت بروز علائم مسمومیت، نظیر؛ تهوع و اسهال پس از مصرف قارچ خوراکی بیمار باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا