رویداد

هفته جهاد کشاورزی گرامی باد

هفته جهاد کشاورزی با شعار “کشاورزی پایدار، امنیت غذایی” گرامی باد.

 

21 الی 27 خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است؛ در این هفته به منظور پاسداشت کشاورزی و فعالین این بخش مراسم و برنامه‌ های متناسب از سوی وزارت جهاد کشاورزی در تمامی نقاط کشور تدارک دیده شده است که شامل افتتاح و بهره برداری از پروژه ها و طرح های مختلف کشاورزی، می باشد.

اصلاح الگوی کشت، خرید تضمینی محصولات راهبردی کشاورزی، کشت قراردادی، فعال شدن ظرفیت دیمزارها، راهیابی دانش و فن به مزارع و عرصه کشاورزی، داده‌ پردازی و پایش واقعی منابع موجود برای مدیریت برخط و هوشمند سازی کشاورزی کشور رئوس اصلی برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار است.

تیم هاگ نیز به عنوان عضو کوچکی از فعالین حوزه صنعت کشاورزی، این هفته را خدمت تمامی کشاورزان، فعالان و ‌تمامی جهاد گران عرصه کشاورزی، تبریک عرض می کند و اعتقاد دارد هفته جهاد کشاورزی تکریم همه تلاش‌گران سنگر امنیت غذایی کشور است.

همچنین تبریک ویژه به ‌تمامی همکاران، تولیدکنندگان و بهره‌ برداران بخش کشاورزی در صنعت پرورش قارچ خوراکی، عرض می کنیم و از خداوند متعال سربلندی، عزت و توفیق روز افزون برای همه تلاشگران بخش کشاورزی کشور خواستار هستیم.

تیم رسانه هاگ


 

به همین مناسبت سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پیامی این هفته را تبریک گفته که به شرح زیر می باشد:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

گرامیداشت هفته جهادکشاورزی، تکریم کسانی است که قوُت و غذای مردم را با همت و غیرت در دل دشواری‌ها می‌پرورانند و سفره ایرانیان متبرّک از دسترنج آنان است؛ آنها در خط مقدم جبهه امنیت غذایی پایمردی می‌ورزند تا استقلال غذایی جامعه به دست نااهلان و بدخواهان آسیب نبیند.

مروری اجمالی بر رویدادهای دو سال گذشته حکایت از آن دارد که فراز و نشیب ناشی از تحریم‌ها، تورم جهانی مواد غذایی، افزایش بی‌سابقه قیمت نهاده‌های کشاورزی (کود و سم) و مناقشات بین‌المللی، چالش‌های سختی را پیش پای وزارت جهادکشاورزی به وجود آورد، علاوه بر آن مردمی‌سازی یارانه‌ها و جابه‌جایی وظایف سازمانی با وزارت صمت براساس قانون انتزاع ابلاغی از سوی مجلس شورای اسلامی، در شروع کار آزمونی بزرگ برای مدیریت کلان کشاورزی دولت سیزدهم شد.

افزون بر آن، دستور رییس دولت در تحقق برنامه راهبردی نظام مبنی بر دست‌یابی به «امنیت غذایی پایدار» بر بزرگی بار مسوولیت وزارت جهادکشاورزی افزود.

به این منظور مدیران مجموعه با طراحی برنامه‌های معین،‌ گام عملی را در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشتند؛ اصلاح الگوی کشت، خرید تضمینی محصولات راهبردی، اجرای کشت قراردادی، طرح جهش دیمزارها، دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی، رفع تداخلات برای صدور اسناد اراضی کشاورزی و ساماندهی داده و آمار برای مدیریت هوشمند کشاورزی، سرفصل برنامه‌های کلان وزارت جهادکشاورزی را تشکیل داد.

امروز برایند برنامه‌ها و فصل مشترک تلاش‌های شبانه‌روزی همه عناصر جهادکشاورزی از صف تا ستاد در یک کلام، افزایش بهره‌وری و اقتصادی‌سازی کشاورزی ایران است، در سایه تحقق این اهداف است که انگیزه برای تولید، ایجاد و کار کشاورز در جایگاه واقعی‌، کارکرد سازنده و موثر خود را نشان خواهد داد و مقدمه‌ای برای حرکت به سمت امنیت غذایی پایدار و در ادامه رسیدن به اقتدار غذایی در منطقه خواهد شد.

اینجانب با تبریک فرا رسیدن هفته جهادکشاورزی به کشاورزان غیرتمند، تولیدکنندگان و صنعتگران پرتلاش بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاران، بهره‌برداران، مدیران و کارکنان و مردم عزیز کشورمان با تاکید بر ادامه راه رسیدن به استقلال و خودکفایی کشاورزی ایران با اتکال به خداوند و همت خادمان مردم در دولت، تمام توان را برای تحقق نظام کشاورزی پیشرفته و تامین کننده امنیت غذایی پایدار به کار خواهم گرفت. ان‌شاءالله

سیدمحمد آقامیری

منبع: سایت جهاد کشاورزی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا