اخبار عمومی و گزارش

هفت طرح عمرانی و ورزشی در سروآباد کردستان افتتاح شد

مجموعه‌ای که خدمت و کار می‌کند به برکات خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی است

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا – سنندج هفت طرح عمرانی، خدماتی و ورزشی در شهرستان سروآباد با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

 این طرح ها شامل افتتاح چمن مصنوعی در روستاهای سرخه توت، نسل و دیوزناو بخش مرکزی شهرستان سروآباد بود که با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به همت بنیاد علوی احداث و توسط استاندار کردستان افتتاح شدند.

در ادامه پروژه آسفالت و بهسازی راه روستای نسل به طول ۲ هزار  و ۲۵۰ متر افتتاح شد برای افتتاح این پروژه در مجموع اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی هزینه شده است.

استاندار کردستان در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار داشت: هر مجموعه‌ای که خدمت و کار می‌کند به برکات خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امیدواریم این مسیر خدمتگزاری به مردم همیشه در صحنه با سرعت و قدرت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از وعده های داده شده به مردم بدون برنامه و کارشناسی شده بوده است گفت: تمام سعی و تلاش بنده این است که وعده هایی که به مردم می دهم کارشناسی شده و برنامه ریزی شده باشند تا بتوانم آنها را اجرایی و عملیاتی کنم.

زارعی کوشا با بیان اینکه شهرستان سروآباد نگین غرب به شمار می رود و دارای ظرفیت های بسیار خوبی است تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم دولت در شهرستان سروآباد جلوگیری از مهاجرت و ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس خواهد بود.

 

در ادامه استاندار کردستان سه باب منزل مسکن محرومین در شهر سروآباد را افتتاح کرد.

به گفته مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان سروآباد برای احداث این سه واحد مسکونی پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد، تسهیلات و آورده مددجویان  هزینه شده است.

در ادامه استاندار کردستان با حضور در منزل سردار شهید ابراهیم مرادی با مادر و برادر این شهید دیدار و گفت و گو کرد و بر لزوم توجه بیشتر به این خانواده شهید و حل مشکلات آنها تاکید کرد.

استاندار کردستان در ادامه سفر خود به شهرستان سروآباد از طرح توسعه باغات دهکانان بازدید کرد، این طرح در سطح ۶۰۰ هکتار برای احداث باغات انجیر و انار برای ۳۵۰ خانوار ساکن در چهار روستای تفین، دهکانان، دزوند علیا و دزوند سفلی اجرا می شود. این طرح از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و به مدت ۱۰ سال راکد بود و از سال ۱۳۹۸ دوباره آغاز شده است و در حال حاضر مهمترین مشکل آن تامین برق ۶۳ مگاواتی است که مدیر کل توزیع نیروی برق استان کردستان وعده حل این مشکل را داد.

در ادامه استاندار کردستان و سایر مسوولان استان با حضور بر سر مزار شهدای روستای سرخه توت بخش مرکزی شهرستان سروآباد بار دیگر با آرمانهای انقلاب و شهیدان تجدید پیمان کردند و در ادامه از کارخانه تولید قارچ و کمپوست روستای قلعه جی بخش مرکزی این شهرستان بازدید کرد.

بازدید از راه ارتباطی روستاهای دل، دل مرز، دیوزناو و جولانده، بازدید از پروژه نیمه تمام احداث منبع آب شرب محله فرهنگیان شهر سروآباد، دیدار و جلسه با روحانیون شهرستان سروآباد از دیگر برنامه های استاندار کردستان در شهرستان سروآباد بود.

شهرستان مرزی سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا