اخبار عمومی و گزارش

همایش قارچ های کوهی رامسر

چهارمین کنگره بین المللی و پنجمین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی ایران

چهارمین کنگره بین المللی و پنجمین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی ایران، به همت دانشگاه زنجان با مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و  منابع طبیعی ساری،  فرمانداری رامسر، اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی، و ستاد توسعه گیاهان دارویی در 26 و 27 مهر ماه سال 1401 برگزار میشود.

رویداد ملی و فرا ملی زیست فناوری در رامسر در تاریخ 26 و 27 مهر ماه 1401، رامسر میزبان چهارمین کنگره بین المللی و پنجمین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی شد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، سرپرست فرمانداری شهرستان رامسر گفت: چهارمین کنگره بین المللی و پنجمین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ۲۶ و ۲۷ مهر امسال به میزبانی شهرستان رامسر برگزار می‌شود. همایش قارچ های کوهی رامسر.
چهارمین کنگره بین المللی گیاهان دارویی ایران
همایش قارچ های کوهی رامسر

ابراهیم شیرود عشوریان افزود: این رویداد‌های مهم بین المللی و ملی با همکاری فرمانداری شهرستان رامسر، دانشگاه زنجان، با مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، اتحادیه انجمن‌های گیاهان دارویی و ستاد توسعه گیاهان دارویی برگزار خواهد شد.
به گفته عشوریان؛ در این کنگره و همایش با بیش از صد نفر از محققان تراز اول داخلی و پژوهشگرانی بصورت حضوری و برخط از کشور‌های فرانسه؛ آلمان، استرالیا، کانادا، ایتالیا، لهستان، هند، چین، روسیه و کشور‌های همسایه حضور خواهند یافت.
وی مهلت ارسال مقالات را تا پایان مرداد ۱۴۰۱ اعلام و خاطر نشان کرد: مشخصات دقیق در سایت فرمانداری رامسر و دانشگاه زنجان قابل دریافت است.
علاقمندان برای دریافت اطلاعت تکمیلی کنگره و هماهنگی شرکت در این رویداد به سامانه اینترنتی کنگره به نشانی http://ic-bmpm.znu.ac.ir/۲۰۲۲ مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

همایش قارچ های کوهی رامسر، فرصت مناسبی برای ارایه دستاوردهای پژوهشی اساتید، دانشجویان، محققان و صاحبان صنایع و مدیران آزمایشگاه های تخصصی و نظارتی کشور در این حوزه می باشد.

محورهای اصلی کنفرانس

    •    مهندسی ژنتیک، تنوع ژنتیکی، کشت بافت، بیان ژن، متابولیت های ثانویه و فیزیولوژی گیاهی
    •    داروهای گیاهی و طبیعی مبتنی بر زیست فناوری
    •    زیست فناوری و زیست شناسی قارچ های کوهی، سمی، قارچ های خوراکی و صنعتی
    •    تجارت فناوری های نوین زیستی در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، قارچ های کوهی و صنعتی
    •    صنایع مرتبط با زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی
    •    گیاهان دارویی، حفاظت از مراتع و محیط زیست
    •    سایر پژوهش های مرتبط با گیاهان دارویی، قارچ های دارویی و مشتقات دارویی

سخنرانان کلیدی همایش

1- دکتر محمد باقر رضایی، رییس اتحادیه گیاهان دارویی ایران و استاد تمام موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور

از دانشگاه ایران

2- دکتر Nazim Sekeroghlou از دانشگاه ترکیه

3- دکتر Moni Gupta از دانشگاه هند

4- دکتر  Sevgi GEZİCİ از دانشگاه ترکیه

5- دکتر اسکندر زند مشاور وزیر و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی ایران و استاد موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور از دانشگاه ایران

6- دکتر ابراهیم نادرعلی، استاد تمام دانشگاه هوپ لیورپول و مدیر شرکت دارویی اورین فارمای انگلیس، از دانشگاه انگلستان‌

7- دکتر ولی الله مظفریان، از دانشگاه ایران

8- دکتر محمدرضا آصف، دانشگاه ایران

9- دکتر سید اسماعیل رضوی، از دانشگاه ایران ( وضعیت پراکنش، تنوع گونه‌ها و دامنه میزبانی قارچهای خوراکی ترافل در استان گلستان)

10- دکتر محمد باقر بهاردار، از دانشگاه امریکا

11- دکتر  Sachin Gupta از دانشگاه هند (Mushroom cultivation in India  a pathway to economic sustainability)

12- دکتر Alexander Sukhorukov از دانشگاه روسیه

13- دکتر زهرا بطحایی، از دانشگاه ایران

14- دکتر  Andrea Mustinu از ایتالیا (Melia azedarach: an ancient plant with new agronomic applications)

15- دکتر  Timothy C. Baldwin از انگستان (The application of immunocytochemistry to the investigation of medicinal plant species)

16 – دکتر فرهاد خیری، معاون تحقیقات شناسایی و ثبت ارقام گیاهی، از ایران

17- دکتر ترحم آزاد، مدیر کل دفتر امور مراتع کشور از ایران

18- دکتر حسین حسینی پژوهشگر شرکت باریج اسانس و رییس بخش تحقیقات کشاورزی از ایران

19- دکتر غلامرضا مقیمیان از ایتالیا

20 – دکتر  Pierre Sourzat از فرانسه

21- دکتر مریم اخباری از ایران (استفاده از روشهای in silico به منظور شناسایی ترکیبات موثر ضدآلزایمر در عصاره اتیل‌استاتی گیاه Hesperis kurdica F. Dvorák & Hadac)

22- دکتر امیر رحیمی از ایران

23- دکتر محمدحسین فتوکیان از ایران (مطالعه تنوع ژنتیکی در گیاه دارویی  ریحان با استفاده از مارکرهای مولکولی)

24- دکتر  Sanjeet Kumar از هند ( Food and medicinal values of wild mushrooms: a source of future nutraceuticals)

26- دکتر Rajkumari Supriya Devi از هند ( Medicinal Plants of Loktak Lake: A Ramsar site wetland)

27 – دکتر  Sweta Mishra از هند ( Medicinal parasitic and carnivorous plants)

28- دکتر Amira Gamal از مصر

29 – دکتر Supriya Kulkarni از هند

همایش قارچ کوهی
مهلت ارسال مقالات به چهارمین کنگره بین‌المللی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی

به گزارش هاگ از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرپرست فرمانداری شهرستان رامسر گفت: چهارمین کنگره بین المللی و پنجمین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌ های کوهی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۶ و ۲۷ مهرماه به میزبانی رامسر برگزار می شود.

ابراهیم شیرود عشوریان افزود: این رویداد بین المللی توسط دانشگا‌های زنجان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و فرمانداری رامسر، اتحادیه گیاهان دارویی ایران و همکاری و مشارکت اجرایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان با شرکت یکصد و پنجاه تن از اساتید و محققین دانشگاه‌های کشور بصورت مجازی و حضوری (ترکیبی) برگزار خواهد شد.

همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌ های کوهی
همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌ های کوهی

دبیر اجرایی مشترک کنگره افزود: امید است از دستاورد‌های این کنگره مهم علمی و دانشگاهی؛ توسعه ظرفیت‌های شهرستان رامسر و استان مازندران در بخش گیاهان دارویی و قارچ‌ های کوهی باشد.

او در خصوص همایش قارچ های کوهی رامسر اظهار داشت: بیش از ۲۴۰ مقاله با محورهای از پیش تعیین شده به دبیرخانه کنگره ارسال که نزدیک ۲۰۰ مقاله در قالب پوستر و سخنرانی پذیرش گردیده اند.

عشوریان افزود: در این کنگره تعداد ۱۵ سخنران از کشور‌های خارجی شامل ترکیه، انگلستان، امریکا، فرانسه، ایتالیا، مصر، روسیه و هند بصورت برخط (آن لاین) و نیز نزدیک ۲۰ سخنران داخلی از دانشگاه‌های ایران به ارائه نتایج تحقیقات خود خواهند پرداخت.

وی گفت: تفاهم نامه همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های زنجان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز با حضور روسای دو دانشگاه مادر کشور مورد انعقاد و تحت عنوان تفاهم نام رامسر مبادله خواهد شد.

حضور رییس پارک علم و فناوری مازندران پروفسور نعمت زاده از چهره‌های برجسته بیوتکنولوژی ایران و پروفسور ولی الله مظفریان پدر گیاه شناسی معاصر ایران و ریاست انجمن گیاهان دارویی ایران پروفسور محمدباقر رضایی از نکات علمی درخشان این کنگره دانشگاهی است.

همچنین ریاست انجمن بین المللی علوم قارچ دنیا ISMS پروفسور سیمور و ریاست انجمن گیاهان دارویی ترکیه پروفسور نازیم شکراوغلو پیام تبریک و تشکر خود را از برپایی این کنگره بین المللی در ذیل افتتاحیه کنگره بصورت برخط و مکتوب ارایه خواهند نمود.

گردهمایی زیست فناوری
همایش قارچ های کوهی رامسر

چهارمین کنگره بین المللی و پنجمین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی روز سه‌شنبه در آیینی با حضور استادان و صاحبنظران علوم گیاهی داخلی و خارجی در هتل رامسر آغاز شد.

علی عمارلو، دبیر اجرایی این کنگره اظهار کرد: این کنگره با همکاری دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، زنجان، اتحادیه انجمن های علمی گیاهان دارویی ایران، ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن‌های تخصصی گیاهان دارویی از کشورهای ترکیه، آلمان، ایتالیا، فرانسه، لهستان، استرلیا، کانادا، هند و چین و روسیه به مدت دو روز در این شهر غرب مازندران برگزار می شود.
وی افزود: این همایش در راستای تبادل اطلاعات علمی و به منظور دریافت تجربه های جهانی در حوزه توسعه بیوتکنولوژی گیاهان دارویی، قارچ‌های کوهی و ارتقای همکاری‌های بین دانشگاهی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و اجرایی سایر دانشگاه‌های کشور برگزار شد.
عمارلو، مهندسی ژنتیک، تنوع ژنتیکی، کشت بافت، بیان ژن، متابولیت های ثانویه و فیزیولوژی گیاهی، داروهای گیاهی و طبیعی مبتنی بر زیست فناوری، زیست فناوری و زیست شناسی قارچ های کوهی، سمی، خوراکی و صنعتی، تجارت فناوری‌های نوین زیستی در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، قارچ های کوهی و صنعتی، صنایع مرتبط با زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی، گیاهان دارویی، حفاظت از مراتع و محیط زیست و سایر پژوهش های مرتبط با گیاهان دارویی، قارچ های دارویی و مشتقات دارویی را از مهم‌ترین محورهای این گنگره برشمرد.
دبیر اجرایی این گنگره بین المللی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ نفر در این همایش شرکت دارند که دست کم ۸۰ نفرشان به صورت حضوری و بقیه هم به شیوه برخط حضور دارند و اغلب این شرکت‌کنندگان از محققان تراز اول داخلی و پژوهشگران از کشورهای فرانسه، آلمان، استرالیا، کانادا، ایتالیا، لهستان، هند و چین و روسیه و کشورهای همسایه هستند.
عمارلو گفت: حدود ۲۵۰ مقاله در دبیرخانه این کنگره دریافت شد که حدود ۴۰ مقاله به صورت پوستری و به هم به صورت سخنرانی است و مجموعه مقالات برگزیده برای چاپ به منظور استفاده در مراکز علمی معتبر و حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گفته وی اولین و سومین و چهارمین دوره این کنگره در استان زنجان  و دومی در گیلان برگزار شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا