اخبار اقتصادی صنعت قارچ

هم‌ اندیشی برای افزایش بهره وری تولید قارچ

نشست هم‌ اندیشی مسائل فنی کشت و تولید انواع قارچ‌ های خوراکی برای افزایش بهره وری تولید قارچ با حضور اعضا هیئت‌ علمی و محققان و تولیدکنندگان بخش خصوصی و همچنین ارگان های دولتی در موسسه تحقیقات کشت سبزی و صیفی، واقع در محمدشهر(مردآباد) کرج برگزار گردید.

موضوعات مطرح‌ شده در نشست

به گزارش خبرگزاری هاگ، خدادادی رییس پژوهشکده سبزی و صیفی کشور در حاشیه برگزاری این نشست، ضمن اشاره به الزام تغییر در رویکرد فنی کشت و  تولید انواع قارچ خوراکی، اضافه کرد: باید علاوه بر قارچ دکمه‌ای، گونه‌ های دیگر نظظیر قارچ های صدفی و همچنین انواع قارچ دارویی نیز زیر کشت قرار گیرد. رسیدن به این هدف نیازمند استفاده و بهره‌ مندی از فناوری‌های نوین دنیا است که با اجرای دقیق و برنامه‌ ریزی مدون میزان تولید محصول افزایش و هزینه تولید کاهش می‌یابد.

تقوی مدیر دفتر صیفی وزارت جهاد کشاورزی همچنین ضمن بیان این مطلب که  برای تولید یک کیلوگرم قارچ به 28 لیتر آب نیاز است، اضافه کرد: در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی بسته‌ های پیشنهادی وجود دارد که موجب مصرف بهینه آب و افزایش بهره وری تولید قارچ خواهد شد. وی اضافه کرد: این طرح ها بر پایه تولید در سالنهای کشت با شرایط کنترل‌ شده است.

ظرفیت تولید قارچ کشور

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود درباره میزان تولید قارچ در کشور، تصریح کرد: سالانه در کشور بیش از یکصد و چهل هزار تن قارچ خوراکی، که اغلب از نوع قارچ دکمه ای است، توسط بخش خصوصی و دولتی تولید می‌شود که در سال 1397 پیش‌ بینی میشود که 13 هزار تن افزایش را تجربه کنیم.

شایان توجه می‌باشد، استان البرز با سهم 20 درصدی از تولید قارچ خوراکی کشور، سالانه بیش از ۲۸٬۰۰۰ تن قارچ تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

 

 

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا