کارآفرینی در حوزه قارچ

هنرمند پیش‌کسوت عرصه تئاتر کارآفرین هم هست

چندین نفر را در حوزه پرورش قارچ به‌کار گمارده‌ام

هنرمند پیش‌کسوت عرصه تئاتر کارآفرین هم هست. سروش که طی دوران هنری خود علاوه بر بازی و کارگردانی در تئاتر، کارآفرینی نیز کرده است، عنوان کرد: چندین نفر را در حوزه پرورش قارچ به‌کار گمارده‌ام.

از هنر تا کارآفرینی

در خصوص نحوه آشنایی و شروع به‌کار این هنرمند کارآفرین باید گفت: او که کارمند تبلیغات اسلامی استهبان بود پس‌ازاینکه از بازنشسته شد، وارد حرفه پرورش قارچ شد و به گفته خودش تا به امروز توانسته به این خواسته در حد زیادی جامه عمل بپوشاند.

این هنرمند پیش‌کسوت کارآفرین در خصوص فعالیت خود این‌گونه عنوان کرد: من و همسرم تصمیم گرفتیم با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اخذ تسهیلات بانکی، پرورش قارچ را از منزل مسکونی‌مان آغاز کنیم و کم‌کم آن را گسترش دادیم که امروز در حدود ۲۵۰ مترمربع را به پرورش قارچ اختصاص داده‌ام.

سروش افزود: اگر حمایت بیشتری از ما شود دوست دارم پرورش قارچ را به‌صورت صنعتی دنبال کنم چراکه با این کار می‌توان افراد بیشتری را بکار گمارد امروز نیز خوشحالیم که حرفه‌ای را برگزیده‌ایم که با روحیاتمان نیز سازگار است.

مهم‌ترین معضل از نگاه این کارآفرین

این هنرمند و کارآفرین، نداشتن یک صنف مشخص را مهم‌ترین معضل حرفه پرورش قارچ و کارآفرینان عنوان کرد و در همین راستا گفت: با مسئولان جهاد کشاورزی بارها در این زمینه صحبت کرده‌ام و امیدوارم این معضل هر چه زودتر برطرف شود چراکه با تشکیل صنف و اتحادیه بسیاری از مشکلات کارآفرینان محترم، دست‌کم در حوزه پرورش قارچ برطرف می‌شود.

او اکنون توانسته است برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم درزمینهٔ پرورش قارچ کارآفرینی کند. سروش  با اشاره به اینکه آموزش صحیح و اصولی برای شروع هر حرفه‌ای ضروری است، ادامه داد: هر فرد بسته به نوع استعدادش نیاز به آموزش دارد چراکه در سایه آموزش، کامیابی حاصل می‌شود.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا