اخبار تولید قارچ سراسر کشور

توليد ٥٠٠ تن قارچ دكمه‌ای در نيشابور

قارچ خوراکی تولیدی این کارگاه‌ها از نوع دکمه‌ای است

توليد ٥٠٠ تن قارچ دكمه‌ای در نيشابور، ۱۰ واحد کارگاه تولید قارچ در این شهرستان، سالانه بیش از ۵۰۰ تن قارچ تولید می‌کند.

جزییات بیشتر

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از  صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: قارچ خوراکی تولیدی این کارگاه‌ها از نوع دکمه‌ای است که در مساحت ۶۰۰۰ هزار مترمربع کشت می‌شود.

اشتغال‌زایی این واحدها

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور در خصوص توليد ٥٠٠ تن قارچ دكمه‌ای در نيشابور و اشتغال‌زایی این واحدها گفت: بالغ‌بر ۱۰۰ نفر در این واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت می‌باشند. وی در ادامه سخنان خود افزود: افزایش روزافزون جمعیت و نیز تغییر الگوی مصرف سبب استقبال مصرف‌کنندگان از این محصول شده است که به پروتئین موردنیاز انسانی کمک شایانی می‌کند.

میزان مصرف سرانه قارچ در کشور

محمدعلی فرهمندراد با اشاره به سرانه مصرف این محصول اضافه کرد: مصرف سرانه قارچ در کشورهای توسعه‌یافته ۴ کیلوگرم به ازای هر نفر در سال است، این در حالی است که مصرف سرانه در کشور ما ۱۳۰۰ گرم در سال است.

پرورش قارچ دکمه‌ ای در سرولایت نیشابور
پرورش قارچ دکمه‌ ای در سرولایت نیشابور

پرورش قارچ دکمه‌ ای در سرولایت نیشابور

به گزارش هاگ از خبرگزاری صدا و سیمای خراسان رضوی، واحد پرورش قارچ دکمه‌ ای با تولید سالانه ۵۰ تُن در روستای فهنه بخش سرولایت شهرستان نیشابور بهره برداری شد.

رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان نیشابور گفت: این واحد پرورش قارچ با سطح زیر کشت ۴۸۰ متر مربع و ۳۶۰ متر مربع بنا در هر دوره توسط مجموعه پرورش قارچ پانا در بخش سرولایت به بهره برداری رسید.
محمد علی فرهمند راد افزود: این واحد با ۴ سالن و تولید ۵۰ تُن قارچ دکمه‌ ای در سال برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است که عمده محصول تولیدی این مرکز پرورش به شهرستان‌هایی، چون مشهد، نیشابور، درگز و قوچان به صورت روزانه ارسال می‌گردد.
محمد علی فرهمند راد عنوان کرد: محل تامین تسهیلات پروژه از محل مشاغل خانگی با نرخ پایین و دوره بازپرداخت طولانی مدت بوده که با عاملیت بانک رفاه از سال ۱۳۹۹ شروع و در سال ۱۴۰۱ پروژه به پایان رسیده است.(۱۲ شهریور ۱۴۰۱ )

 

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا