اخبار صنعت قارچانجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

واکنش صریح انجمن پرورش قارچ خوراکی درباره گرانی قیمت قارچ نسبت به مرغ

عرضه قارچ بالاتر از ۶۵ هزار تومان گران‌فروشی است

به گزارش هاگ، رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور نسبت به خبر درج شده درباره افزایش قیمت قارچ و اعلام گرانی قیمت قارچ نسبت به مرغ اکنش نشان داد. او بلافاصله اعلام کرد که او قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان و قیمت برای مصرف کننده ۵۲ تا ۶۵ هزار تومان بسته به کیفیت در نقاط مختلف است. او تصریح کرد که عرضه قارچ فله بالاتر از ۶۵ هزار تومان گران‌فروشی است.

مهدی رجبی تاکید کرد و گفت: در ۶ ماهه دوم سال، واحدهای پرورش قارچ همانند سنوات قبل با ظرفیت کامل به کار خود ادامه می دهند.

وی افزود، هم اکنون قارچ به عنوان یک پروتئین و غذای سالم در سبد مصرفی تمامی آحاد جامعه جایگاه دارد و این تقاضا برای افزایش مصرف ادامه خواهد داشت.

رجبی گفت که بنابر آمار ورودی روزانه قارچ تهران ۷۰ تن است که نسبت به ۶ ماهه قبل ۲ برابر شده و این نشان از رشد مصرف قارچ خوراکی در کشور دارد.

رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان قارچ بیان کرد که برآوردها حا‌کی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به ۱۸۰ هزارتن برسد.

رجبی خاطر نشان کرد که علی رغم‌ افزایش قیمت برخی مواد اولیه، نرخ قارچ در راستای کمک به بازار و مصرف کننده تغییری نداشته و کماکان با قیمتهای قبل ارائه می‌شود. این تغییرات قارچ به طور تفصیلی در هر ماه در بخش نمودار قیمت قارچ قابل پیگیری است.

رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان قارچ خبر از صادرات روزانه ۲۰ تن قارچ داد و افزود: هم اکنون عمده صادرات قارچ به امارات و عراق در حال انجام است، و به دلیل بازار مناسب روسیه برای قارچ انتظار می رود که وزارت جهاد و وزارت صمت هر چه سریع تر موانع صادرات را مرتفع کنند تا بتوانیم ارز آوری خوبی در این زمینه داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برای دریافت قیمت روزانه قارچ به اپلیکیشن هاگ و برای هم اندیشی و گفتگو درباره این مطلب به تالار گفتگوی هاگ مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا