جهاد کشاورزی

وجود ۸۷ واحد صنایع کشاورزی در شهرستان تبریز

شهرستان تبریز قطب کشاورزی استان است

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: ۸۷ واحد صنایع کشاورزی در شهرستان تبریز با تولید ۲۶۷ هزار تن در سال فعالیت دارند.

 به گزارش هاگ به نقل از خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، ابراهیم فرقانی پیش از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باسمنج طی سخنانی  با اشاره به هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: این هفته فرصتی است برای بیان اقدامات انجام یافته و یاد آوری  اقدامات شهیدانی که به فرموده امام راحل سنگرسازان بی سنگر بودند و شهیدانی چون کسایی و پورشریقی که با ساخت پل خیبر  خود را جاودانه ساختند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیتهای جهادکشاورزی شهرستان تبریز تصریح کرد: شهرستان تبریز قطب کشاورزی استان است بطوری که پتانسیل های کشاورزی زیادی در این شهرستان وجود دارد و امسال ده نمونه تولیدکننده برتر کشاورزی استانی از شهرستان تبریز بود.

وی افزود: شهرستان تبریز در تولید کلزا یا همان دانه های روغنی، تولید قارچ، سبزی و صیفی و شیرگاومیش دارای رتبه اول است

فرقانی در ادامه تصریح کرد: در یک ماه اخیر دو جشنواره نان ختاب در خسروشاه و گوجه سبز سردرود در شهرستان تبریز برگزار شد و درصدد برگزاری جشنواره پنیر لیقوان در مهرماه سال جاری جهت معرفی نمودن این برند هستیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۱۵۳ واحد گلخانه در شهرستان تبریز تاکید کرد: وجود این میزان گلخانه سبزی، صیفی، گل و گیاهان زینتی به مساحت  بیش از ۳۵ هکتار در شهرستان  موجب تولید سالانه  بیش از ۸ هزار  محصول در این واحدهای گلخانه ای می شود.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود عنوان کرد:  شهرستان تبریز دارای ۳۵ هزار هکتار اراضی زراعی  که از این میزان ۲۵ هزار آبی و ۱۰ هزار هکتار دیمی است و ۱۲۵ هزار تن محصول زراعی در شهرستان تبریز تولید می شود.

فرقانی در ادامه با اشاره به وظیفه اخیر جهاد کشاورزی در راستای هدفمند کردن یارانه ها نیز خاطر نشان کرد: وظیفه اساسی ما اکنون تامین غذای سالم و کافی و توزیع عادلانه بین مردم است.

 وی اضافه کرد: کشاورزان باید به طور مستقیم از یارانه ها بهره مند شوند و طرح هدفمند نمودن نظام پرداخت یارانه‌ها در بخش زراعت تحول عظیمی ایجاد می‌کند.

فرقانی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: با واقعی شدن قیمت‌ها، تولیدات داخلی نیز مورد توجه و اولویت قرار می‌گیرد به طوریکه  این امر هم در مورد بخش دام حاکم است، هم در مورد بخش زراعت؛ بنابراین به نظر می‌رسد طرح هدفمند کردن نظام پرداخت یارانه‌ها در بخش زراعت تحول عظیمی ایجاد نماید در صورتی که باید  همه متولیان، متصدیان و تشکل‌ها با هم در راستای توجیه و تبیین این طرح برای کشاورزان حرکت نمایند چرا که قیمت‌های واقعی از جمله قیمت واقعی گندم یا جو انگیزه تولید را افزایش می‌دهد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا