سازمان نظام مهندسی

ورود انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ها

مزایای اجرای این طرح تولید استاندارد افزایش کیفت محصول و ایجاد اشتغال پایدار است

ورود انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ها، بر اساس امضاء تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی، این انجمن نیز در صدور پروانه‌های تولید قارچ نقش خواهد داشت.

تحولات پیش‌آمده از قبل تا به امروز

تا قبل از این اتفاق، پروانه واحدهای تولید قارچ فقط توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر و تمدید می‌شد اما با توجه به شرایط جدید، ازاین‌پس برای صدور و تمدید پروانه واحدها، تأیید انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی نیز نیاز است.

رییس هیئت‌مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی در توضیح این خبر عنوان کرد: موضوع ورود و ایفای نقش انجمن در صدور پروانه‌ها به‌عنوان یک مرجع تخصصی، همیشه مورد پیگیری و تأکید ما بوده است تا اینکه چند روز پیش موفق به امضاء تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شدیم.

حضور کارشناسان انجمن در بازدید و تأیید واحدهای قارچ خوراکی

علی صدیق پناه در ادامه سخنان خود روند کار را این‌گونه توضیح داد: ازاین‌پس کارشناسان انجمن نیز در بازدید و تأیید واحدهای قارچ خوراکی برای دریافت و تمدید پروانه‌ها حضور خواهند داشت. وی ازجمله مزایای اجرای این طرح را تولید استاندارد، افزایش کیفت محصول و ایجاد اشتغال و اشتغال پایدار دانست.

صدیق پناه همچنین در سخنان خود با اشاره به اهمیت صادرات گفت: توسعه صادرات یکی از برنامه‌های مهمی است که انجمن با تلاش برای بهبود کیفیت قارچ‌های تولیدی به دنبال آن است.

رییس هیئت‌مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی با اعلام همکاری این انجمن با بسیج سازندگی برای ساماندهی واحدهای کوچک تولید قارچ، اضافه کرد: بسیج سازندگی در راستای اجرای طرح اشتغال خانگی زمینه ایجاد واحدهای کوچک و تک سالنی قارچ را فراهم کرده است اما، با توجه به عدم ثبت این واحدها امکان برآورد تولید آن‌ها وجود ندارد و این مسئله تنظیم بازار را با مشکل جدی مواجه کرده است.

صدیق پناه در تکمیل صحبت‌های خود درباره ورود انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی و این همکاری افزود: به همین دلیل با بسیج سازندگی مذاکراتی داشته‌ایم تا این واحدها نیز ثبت شوند و امکان برنامه‌ریزی برای تولید کشور فراهم گردد.

ظرفیت تولید حال حاضر

بر اساس پروانه‌های صادرشده توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، در حال حاضر در کشور ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن انواع قارچ خوراکی ایجادشده است و این در حالی است که به دلیل نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر تولید، میزان قارچ خوراکی تولیدی کشور بین ۱۴۰ هزار تن تا ۱۶۰ هزار تن در سال متغیر است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا