تکنولوژی در صنعت قارچ

اتوماسیون تولید قارچ و تجهیزات سالن پرورش

بررسی تجهیزات سالن پرورش جهت تولید محصول با کیفیت

آشنایی با اتوماسیون کارخانه تولید و پرورش قارچ و هر آنچه باید بدانید

 

اتوماسیون تولید قارچ، در واقع همان هوشمند سازی سالن های پرورش قارچ است که در نهایت به بهبود کیفیت و بهره وری بیشتر سالن منجر می شود.

قارچ‌های خوراکی کوتاه عمر هستند و عوامل مختلفی مانند لهیدگی و پوسیدگی، آبکی شدن و تغییر رنگ و بوی آن‌ها، سبب می‌شود که کیفیت قارچ به شدت کاهش یابد و درنتیجه ارزش خود را در بازار از دست می‌دهد. بنابراین باید پس از برداشت قارچ، بلافاصله قارچ‌ها را به سردخانه، برای فرآوری و یا بسته‌بندی قارچ انتقال داد.

برخی از دستگاه هایی که به منظور هوشمند سازی سالن مورد استفاده قرار می گیرند به اختصار بیان می شود.

سنسورهای کنترل دمای محیط:

دمای مورد نیاز برای کشت قارچ بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است، در فصول سرد رسیدن به این دما بسیار راحت‌ تر از فصول گرم است.

این سنسورها همواره میزان دمای سالن و دی اکسید کربن موجود و سایر عواملی که در رشد قارچ موثر است را مورد سنجش قرار می دهند.

تجهیزات کشت خودکار قارچ:

با استفاده از این تجهیزات حجم فعالیت های دستی پرورش قارچ کاهش می یابد و این ماشین آلات می توانند میزان روشنایی و تهویه و آب مورد نیاز برای کشت و پرورش قارچ ها را کنترل نمایند، بنابراین همواره شرایط ایده آل برای رشد قارچ ها فراهم است.

تجهیزات بررسی اطلاعات:

در این مرحله اطلاعاتی که با استفاده از حسگرها دریافت شده است مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقایسه اطلاعات با الگوریتم ها امکان پیش بینی روند رشد قارچ ها را فراهم می کند.

کنترل کیفیت:

بررسی کیفیت قارچ های تولید شده از نظر اندازه، و ظاهر توسط این تجهیزات انجام می شود. این کار به افزایش کیفیت محصول و کاهش میزان ضایعات کمک می کند.

طول دوره کشت قارچ حدوداً ۷۰ روز است و در این مدت دما، رطوبت، میزان نور، گردش هوا، تمیزی محیط
از جمله مسائل پراهمیت برای تولید محصول باکیفیت است.

وجود اتوماسیون تولید قارچ در سالن های پرورش به شما کمک می کند تا با دقت تمامی این موارد را رعایت کنید و در نهایت محصولی با کیفیت بیشتر تولید نمایید .

با دانشنامه صنعت قارچ، هاگ همراه باشید و فیلم ها و مطالب بیشتر را در بخش تکنولوژی در صنعت قارچ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا