غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : پاستا تورتلونی با قارچ و پنیر (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : دستور پخت پاستا تورتلونی با قارچ و پنیر (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ یک غذای بین المللی معروف و پرطرفدار طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای ایتالیایی یعنی پاستا تورتلونی است. پاستا یک نوع غذای ایتالیایی است که حدود 350 مدل مختلف از آن موجود است. در این پاستا از گوشت استفاده نشده به همین سبب یک غذای گیاهی محسوب شده و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد.در ادامه با ویدیوی طرز تهیه پاستا تورتلونی خوشمزه و پرطرفدار با ما همراه باشید.

مواد لازم:

خمیر پاستا تازه: ۳۰۰ گرم
کره: ۷۵ گرم
موسیر خورد شده: ۵۰ گرم
سیر خورد شده: ۳ حبه
قارچ: ۵۰ گرم شسته و خورد شده
ساقه کرفس: ۱/۲ شاخه خورد شده
پنیر پکورینو: ۲۵ گرم رنده شده
روغن: ۱ قاشق غذخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

پاستاهای تازه را به اندازه ۵ × ۵ سانتیمتر به صورت مربع بریده، برای درست کردن ۳۶ عدد تورتلونی، به ۷۲ مربع پاستایی نیاز دارید. بعد از بریدن پاستاها آن‌ها را با سلفون پوشانده تا خشک نشوند. در یک تابه ۲۵ گرم کره را گرم کنید؛ به آن موسیر، ۱ حبه سیر له شده، قارچ و کرفس را اضافه نموده و مدت ۵ دقیقه بپزید.

تابه را از روی شعله برداشته و به مواد پنیر و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. ۱/۲ قاشق غذاخوری از مواد را بر روی مرکز یک قطعه پاستا ریخته و مربع دوم را به وسیله خیس کردن لبه‌های آن با آب به هم بچسبانید و ۵ دقیقه زمان دهید تا لبه‌ها سفت شوند.

بقیه پاستاها را به این روش پر کرده تا ۳۶ عدد تورتلونی را درست نمایید. یک تابه بزرگ آورده و درون آن مقداری آب ریخته تا جوش بیاید، سپس روغن را اضافه کرده و تورتلونی‌ها را به درون آب ریخته و به مدت ۳ دقیقه زمان دهید تا پخته شوند، هنگامی که تورتلونی‌ها پخته شوند به سطح آب خواهند آمد، پس از پخت کامل آن‌ها را درون سبد ریخته و اجازه دهید آب آن‌ها گرفته شود.

در همین زمان، بقیه کره را در تابه‌ای آب کرده و به همراه بقیه سیر و نمک و فلفل برای یک دقیقه بپزید. تورتلونی‌ها را درون ظرفی که می‌خواهید سرو کنید ریخته و بر وی آن کره و سیر را ریخته و سپس پنیر پکورینو را بر روی پاستاها پخش نمایید و بلافاصله سرو نمایید.

نوش جان

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا