غذای ملل با قارچ

کنلونی قارچ و اسفناج

طرز تهیه پاستا کنلونی قارچ و اسفناج (غذای گیاهی)

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای بین المللی دیگر طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای جذابی که برای آموزش امروز در نظر گرفته ایم یک غذای ایتالیایی یعنی پاستا کنلونی قارچ و اسفناج است. کنلونی در واقع نوعی پاستای ورقه ای است که مواد را درون آن ریخته و به سورت رول در می آورند سپس آن را گریل کرده و سرو می نمایند. در تهیه این پاستا از گوشت استفاده نشده و از این رو یک غذای گیاهی محسوب شده و برای افراد گیاه خوار یا وجترین نیز مناسب می باشد. در ادامه با دستور پخت پاستا کنلونی قارچ و اسفناج با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:
  1. قارچ: 500 گرم
  2. سیر رنده شده: 2 حبه
  3. اسفناج خردشده225 گرم
  4. نمک و فلفل: به مقدار نیاز
  5. گوجه‌ فرنگی خردشده250 گرم
  6. سس پستو: 2 قاشق غذاخوری
  7. پنیر پارمسان رنده شده: 75 گرم
  8. پاستا کنلونی یا لازانیای خشک: 12 برگ
مواد لازم برای سس:
  1. آرد: 5 قاشق غذاخوری
  2. شیر داغ: 3 فنجان
  3. خامه: یک‌ دوم فنجان
  4. پستو: 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

مقداری روغن‌ زیتون داخل ماهی ‌تابه ریخته و قارچ‌ها را اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس سیر رنده شده و اسفناج خردشده را اضافه کرده و نمک و فلفل را هم به آن اضافه کنید. برای تهیه سس، کره را در ماهی‌ تابه آب کنید، آرد را اضافه کنید و یک دقیقه بگذارید تفت بخورد. کم‌کم شیر داغ و خامه را اضافه کنید، نمک و فلفل بزنید و سپس سس پستو را اضافه کنید.

گوجه‌های خرد شده را در کاسه ریخته و مخلوط قارچ را اضافه کنید. سپس پستو و بعد یک‌ سوم از پنیر پارمسان را اضافه کنید. ورقه‌های پاستا کنلونی یا لازانیا را بپزید تا نرم شود. فر را در حرارت 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. سس را روی کنلونی ریخته و مخلوط اسفناج را روی آن بریزید. کمی پنیر پار مسان بپاشید و آن را لوله کنید. می توانید روی رول هم مقداری پنیر بریزید. سپس رول ها را در ظرفی چیده و چند دقیقه ای در فر بگذارید تا بپزد و روی پنیر کمی طلایی شود. حال پاستا کنلونی قارچ و اسفناج ما آماده سرو کردن می باشد.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا