اخبار صنعت قارچکارآفرینی در حوزه قارچ

پایگاه بسیج خواهران اراک 400 میلیون تومان وام اشتغالزایی پرداخت کرد

مسئول پایگاه بسیج معصومیه 12 اراک از پرداخت 400 میلیون تومان وام اشتغالزایی به متقاضیان اشتغالزایی از محل سپرده‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه خبر داد.
به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری فارس ـ اراک؛ با مساعدت بسیجیان حوزه خواهران پایگاه بسیج معصومیه 12 اراک و حمایت‌های مالی صندوق قرض‌الحسنه کوثر و کانون بسیج، حوزه کوثر 3 اراک برای 4 نفر از جوانان اشتغالزایی کرده است.

سازمان بسیج سازندگی در اقدامی ابتکاری با تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه کوچک محلی با بهره‌گیری از پس‌اندازی‌های اندک مردم مسیر جدیدی را در زمینه ارائه وام‌های بدون سود گشود و امروز این صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی نقش موثری در کارآفرینی، حل مشکلات مردم، مبارزه با نزول و ربا و پرداخت کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند در شرایط سخت کرونایی ایفا می‌کنند.

صندوق قرض‌الحسنه کوثر حوزه خواهران پایگاه بسیج معصومیه اراک 12 در سال 98 در راستای اهداف و سیاست‌های بلند مدت سازمان بسیج سازندگی تشکیل و تاکنون با پرداخت 400 میلیون تومان تسهیلات موفق به ایجاد اشتغال برای چند جوان جویای کار شده است.

مینا مریدیان، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج معصومه اراک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد روند تشکیل صندوق قرض‌الحسنه اظهار داشت: بر اساس اعلام طرحی از سوی بسیج سازندگی موضوع تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه در سراسر کشور مطرح و صندوق قر‌ض‌الحسنه کوثر سه در سال98 با 65 عضو فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: در ابتدا اعضا ماهانه مبلغ 20هزار تومان به حساب صندوق واریز می‌کردند و که بعد از چند سال هم اکنون به ماهانه 50 هزار تومان افزایش یافته است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج معصومه اراک ادامه داد: سقف وام حداقل وام یک‌میلیون و حداکثر آن 6 میلیون تومان است که علاوه بر این، سال گذشته و با کمک کانون بسیج 4 نفر از اعضای صندوق از تسهیلات 400 میلیون تومانی وام قرض‌الحسنه بانکی با معرفی کانون بسیج بهره‌مند و در زمینه تولید دست به فعالیت زده‌اند.

مریدیان ادامه داد: یکی از تسهیلات پرداختی به جوانی از روستای قلعه‌نو تعلق گرفت و وی توانست با تامین 1.5 هکتار زمین با کمک بسیج سازندگی دست به تولید زعفران زده و علاوه بر اشتغالزایی به تولید نیز بپردازد.

وی گفت: سه تسهیلات 100 میلیونی دیگر نیز در زمینه راه اندازی کارگاه خیاطی، پرورش قارچ و تولید محصولات گلخانه‌ای پرداخت و منجر به اشتغالزایی و تولید شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج معصومه اراک صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج را مصداق بارز امیدآفرینی در جامعه دانست و افزود: این صندوق‌ها به منظور ایجاد انگیزه جهت انجام خدمات بهتر بسیجیان و رفع مشکلات اقتصادی و حذف ربا تشکیل شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا