اخبار صنعت قارچکارآفرینی در حوزه قارچ

پای قارچ به برنامه میدان باز شد

یک جوان کارآفرین گلستانی که با طرح خلاقانه کلبه قارچ صدفی برای پرورش قارچ  صدفی در منزل، محصول خود را از سال 1397 به بازار عرضه کرده بود، توانست به برنامه میدان راه پیدا کند و رای سبز آنها را برای ورود به مرحله بعد کسب کند.

او با تجاری‌سازی و تولید انبوه کلبه قارچ صدفی تلاش کرد نظر سرمایه‌گذاران برنامه میدان را به خود جلب نماید و موفق شود. وی که فارغ التحصیلان رشته کشاورزی است و هم اکنون بر روی موضوع پرورش قارچهای اگزوتیک در منزل فعالیت می‌کند و انواع مختلف قارچ‌های صدفی در پنج رنگ سفید، صورتی، طلایی، قهوه‌ای و طوسی را در کنار قارچهای شیتاکه پرورش می‌دهد.

وی این طرح را ابتدا در دانشگاه منابع طبیعی گرگان و مرکز رشد آنجا به صورت آزمایشی اجرا کرد و پس از سالها فراز و فرود هنوز در تلاش برای توسعه این ایده مبدعانه است. او اولین تجربه خود را با سرمایه  ۵۰۰ هزار تومان آغاز نمود و به علت کمبود تجربه شکست خورد و محصول خوبی به دست نیاورد. اما ناامید نشد و سپس با گرفتن وام پنج میلیونی کار را ادامه داده و به توسعه و احداث سالن قارچ پرداخت که باز هم به دلیل کیفیت نامرغوب کمپوست موفق به برداشت محصول مناسب نشد. این بار او با نوآوری به سمت تولید قارچ‌های صدفی رنگارنگ رفت و محصولات خود را به بازار عرضه نمود.

سپس برای ترویج فرهنگ مصرف قارچ صدفی به اجرای طرح کلبه قارچ صدفی روی آورد و هم اکنون آن را با قیمت 65هزار تومان به بازار عرضه کرده است. از مزایای این طرح پروش قارچ صدفی در خانه، این است که هیچ نیازی به مکان یا تجهیزات خاصی برای تولید وجود ندارد. فقط با اسپری آب روی ورودی کلبه می‌توان آن را پرورش داد. در صورت نگهداری خوب سه الی چهار نوبت قارچ می‌دهد و فقط روزانه باید چهار نوبت آب اسپری شود. و جلوی جریان سرد یا گرم هم نباید قرار بگیرد. این قارچ با نور خانه رشد می‌کند و برخلاف قارچ دکمه‌ای، نوع صدفی به نور هم نیاز دارد.

ارائه جذاب و موفقیت آمیز او را در برنامه میدان می‌توانید مشاهده کنید:

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا