پیش غذا و دسر با قارچ

پای قارچ و سیب زمینی گریل شده جذاب

این غذا بدون گوشت بوده و یک غذای گیاهی محسوب می شود

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ این بار به سراغ یک غذای گریل شده جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذایی که برای امروز در نظر گرفته ایم نوعی پیراشکی یا مافین است؛ این مافین خوشمزه پای قارچ و سیب زمینی نام دارد. این غذا بدون گوشت بوده و یک غذای گیاهی محسوب می شود و برای افراد گیاه خوار یا وجترین بسیار مناسب می باشد. در ادامه با طرز تهیه پای قارچ و سیب زمینی با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

مواد اولیه زیره:

سیب‌زمینی: ۳ عدد
زرده تخم‌مرغ: ۲ عدد
نشاسته: ۲ قاشق سوپ‌خوری
آرد: ۲ قاشق سوپ‌خوری
پنیر پیتزا: ۵۰ گرم
نمک و فلفل: به میزان لازم

مواد لازم برای رویه:

قارچ خوردشده: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
جعفری خوردشده: ۳ قاشق سوپ‌خوری
نمک، فلفل و روغن: به میزان لازم
پنیر پیتزا: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را با مقداری آب پخته و سپس رنده می‌کنیم؛ حال سیب زمبنب رنده شده را با با بقیه مواد (زرده تخم‌مرغ، آرد، نشاسته، پنیر پیتزا، نمک و فلفل) کاملاً مخلوط کرده تا شکل خمیر مانند به خود بگیرد. حال کف ظرفی مخصوص فر را کمی چرب کرده و خمیر را ریخته و کاملاً پهن می‌کنیم. سیر و پیاز را خورد کرده و تفت می‌دهیم تا نرم شود. قارچ را اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا آب آن به طور کامل کشیده شود. سپس فلفل دلمه‌ای خورد شده و جعفری را ریخته، نمک و فلفل می‌زنیم و این مایه را روی مایه سیب‌زمینی پخش می‌کنیم و روی آن پنیر پیتزای رنده شده ریخته و در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا روی آن طلایی شود. حال پای قارچ و سیب زمینی آماده است و می توان آن را در کنار سس دلخواه سرو کرد.

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا