اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

پرداخت بیش از ۹ میلیارد ریال تسهیلات برای پرورش قارچ

به گزارش هاگ ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر خبر از اعطای ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای پرورش قارچ خوراکی و سایر طرح های مشاغل خانگی، به شهروندان و روستائیان این شهرستان داد.

غلامرضا قنبری اظهار داشت که این تسهیلات برای اجرای ۱۳ طرح مشاغل خانگی ارائه شده است، و تاکید کرد که اشتغال‌زایی برای 20 نفر با پرداخت این تسهیلات از محل مستقل و پشتیبان محور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، انجام گرفته است.

وی در خصوص تنوع این طرح‌ها که در شهرستان بهشهر تسهیلات دریافت کردند، بیان کرد که این طرح‌ها شامل تولید قارچ خوراکی، بسته بندی شیرینی خانگی و نان سنتی، پرورش گل و گیاهان زینتی و بسته بندی سبزی و میوه خشک است.

وی با اشاره به ویژگی کسب و کار‌های خانگی، که با سرمایه اندک و منابع مالی محدود قابل راه‌اندازی است، و با کمترین هزینه افراد میتوانند در محل سکونت و در کنار اعضای خانواده به کار مشغول شوند؛ بر ضرورت حمایت از این مشاغل توسط دولت تاکید نمود.

لازم به ذکر است که در شهرستان بهشهر ۱۵ سالن کشت قارچ دکمه ای فعالیت دارند و سالانه حدود ۴۰ تن قارچ در این شهرستان به بازار عرضه میشود.

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مازندران


برای آشنایی با روشهای پرورش قارچ خوراکی و استانداردهای لازم برای تولید، بازاریابی و عرضه آن به مقالات زیر مراجعه کنید:

در صورت نیاز به مشورت با مشاوران زبده برای دریافت تسهیلات با کلنیک هاگ مارکت تماس بگیرد و یا سئوالات خود را در تالار گفتگو مطرح نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا