اخبار اقتصادی صنعت قارچ

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تعطیل و راکد کشاورزی

محمد مصباح مدیر عامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال کشاورزی خبر داد.

به گزارش هاگ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعاون روستایی، مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان، گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای احیای واحد‌های کشاورزی تعطیل و نیمه فعال، تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت می شود.

مصباح افزود: میزان سود این تسهیلات بر اساس معرفی بانک‌ های عامل متفاوت است، اما دو بانک کشاورزی و کارآفرین در این طرح مشارکت دارند و متقاضیان برای احیای واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: این صندوق تحت نظارت سازمان مرکزی تعاون روستایی و در قالب مشارکت با تشکل‌های بخش کشاورزی، نقدینگی مورد نیاز فعالان این بخش را تامین می‌کند و به دنبال حذف واسطه‌گری در وجوه، ساماندهی غیرعضو‌ها و سوق دادن شعب و باجه‌ها به روستا‌ها است.

 

درخواست افزایش مبلغ ۲۰۰ میلیون تومانی تسهیلات بخش کشاورزی

وی همچنین درباره قانون اعتبار اسناد عادی وام‌ های پرداختی شرکت‌ های تعاونی روستایی عشایری و صیادی گفت: طبق ماده واحده اسناد و قراردادهای مربوط به وام‌ ها و سپرده‌ های مردمی اعتبارات اعم از قرض الحسنه و سایر عقود اسلامی پرداختی اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی تولید و صندوق تعاون روستایی ایرانیان کشاورزی، عشایری، صیادی، صنایع روستایی و فرش به اعضا مشروط بر اینکه اصل مبلغ وام از ۵ میلیون تومان تجاوز نکند، بوده است که این مبلغ مربوط به سال ۱۳۹۵ می‌باشد؛
بنابراین با توجه به نرخ تورم امروز این مبلغ کارایی برای کشاورزان و روستاییان ندارد! بنابراین افزایش این مبلغ به ۲۰۰ میلیون تومان را درخواست داریم.

مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان

امیدواریم این طرح بتواند کمکی به واحدهای کشاورزی روستایی جهت توسعه و رونق گرفتن آنها باشد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به لینک اصلی خبر مراجعه فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا