اخبار اقتصادی صنعت قارچ

پرداخت تسهیلات برای تولیدکنندگان قارچ سمنان

شرایط برای پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در تولید قارچ در استان سمنان فراهم شد

پرداخت تسهیلات برای تولیدکنندگان قارچ سمنان، شرایط و امکانات برای پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در تولید قارچ در استان سمنان فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از  روابط عمومی صداوسیما، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در توضیحات این خبر عنوان کرد: زمینه اعطای تسهیلات بانکی به میزان ۸۰ درصد کل سرمایه‌گذاری از محل صندوق توسعه ملی و یا منابع داخلی اعتبارات بانک کشاورزی با بهره ۱۵ درصد وجود دارد.

این مقام مسئول در سمنان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند پس از اخذ مجوز تأسیس و ارائه مدارک لازم برای دریافت تسهیلات اقدام کنند. پرداخت تسهیلات برای تولیدکنندگان قارچ سمنان.

تسهیلات اشتغال پایدار

قراییان در خصوص شرایط اعطای این تسهیلات در روستاها گفت: متقاضیان در مناطق روستایی در قالب تسهیلات اشتغال پایدار هم می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه کارا تسهیلات ۶ درصد دریافت کنند. وی با اشاره به میزان تولید سالانه بیش از ۱۰۰۰ تن قارچ خوراکی در واحدهای پرورش استان سمنان، افزود: در استان سمنان ۲۱ واحد فعال و دارای مجوز تولید و پرورش قارچ خوراکی فعال است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در تکمیل صحبت‌های خود اظهار داشت: برای تولید این محصول از ضایعات و پسماندهای کشاورزی به‌عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود و فعالیتی زودبازده و اقتصادی تلقی شده و در ایجاد اشتغال و تأمین امنیت و سلامت غذایی نقش ارزنده‌ای دارد.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا