اخبار اقتصادی صنعت قارچ

پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان ساوجبلاغ

شهرستان ساوجبلاغ یکی از قطب‌های کشاورزی البرز است

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی به ثبت‌نام‌شدگان در سامانه کارا پرداخت‌شده است.

«سامانه کارا تحت نظارت و به دبیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور سهولت فرایند اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایری با عضویت سایر وزارتخانه‌ها، دی‌ماه سال گذشته آغاز به‌کار کرد.»

اشتغال‌زایی ایجادشده

محمدرضا میرزایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ، در خصوص ظرفیت‌های اشتغال‌زایی این طرح اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال ۱۶۱ نفر را در بخش‌های مختلف کشاورزی، همچون گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دامداری، پرورش قارچ و… فراهم کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب و نام‌گذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی، برای تحقق این شعار، این طرح باهدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی در سطح کشور به اجرا درآمده است.

متقاضیان تسهیلات

این مقام مسئول در شهرستان ساوجبلاغ در همین رابطه بیشتر توضیح داد: به همین منظور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ضمن تشکیل بیش از ۹۰ پرونده به مبلغ یک هزار و صد میلیارد ریال، متقاضیان را برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا (طرح پویا) به بانک‌های عامل معرفی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ  در تکمیل سخنان خود این‌گونه عنوان کرد: از این تعداد، ۳۷ پرونده تقاضادهندگان منتج به نتیجه شده و نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده که زمینه ایجاد اشتغال ۱۶۱ نفر را فراهم کرده است.

جالب است بدانید شهرستان ساوجبلاغ با برخورداری از حدود ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، یکی از قطب‌های کشاورزی البرز است.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا