تکنولوژی در صنعت قارچ

پركردن سالن و رافلينگ مكانيزه

آشنایی با رافلینگ مکانیزه و لزوم استفاده از کمپوست

رافلینگ مکانیزه و نحوه پركردن سالن پرورش را در فیلم تماشا کنید.

رافلینگ چیست؟

رافلینگ به معنای مخلوط کردن است و زمانی انجام می‌شود که سطح بستر قارچ شامل 60%-50% میسلیوم باشد.با انجام رافلینگ شرایطی برای رشد یکنواخت میسلیوم در خاک انجام می‌‌شود.در رافلینگ مکانیزه که در فیلم تماشا کردید تمامی مراحل عملیات با دستگاه صورت می‌پذیرد.

کمپوست چگونه تهیه می‌شود؟

افزایش جمعیت جهان سبب گشته تا تولید زباله نیز با سرعت چشم گیری افزایش یابد. ادامه این روند باعث خارج شدن بسیاری از مواد از چرخه مصرف می شود کشور ما ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

یکی از راهکارهای بسیار مفید تبدیل زباله تر به کود است که می تواند به حفاظت از منابع طبیعی کمک کند و حتی سود اقتصادی برای کشور به همراه داشته باشد.

یکی از همین روش ها تبدیل زباله های غذایی و خانگی به کمپوست است.کود حاصل برای مصارف کشاورزی مفید است و انواع مواد معدنی را در خود جا داده است. ترکیبات آلی موجود در کمپوست به راحتی توسط گیاهان جذب می شوند و جایگزین خوبی برای کودهای شیمیایی هستند.

از جمله ویژگی های مثبت استفاده از کمپوست و ترکیب آن با خاک را میتوان به افزایش میزان محصولات، وجود مواد آلی و مورد نیاز گیاهان، امکان هوادهی مناسب خاک و همین طور افزایش رطوبت خاک کشاورزی اشاره کرد.

اما فراموش نکنیم که تولید کمپوست باید به صورت علمی و فنی انجام پذیرد تا با حذف عوامل بیماری زا و باکتری های موجود از لحاظ بهداشتی مشکلی نداشته باشد.

کمپوست تولید شده به این روش نسبت به کودهای حیوانی و شیمیایی به صرفه تر است و مانند کودهای شیمیایی در خاک رسوخ نمی کند و بافت آن را از بین نمی برد، یا همانند کودهای حیوانی موجب انتقال انواع آلودگی و انگل به خاک و گیاه نمی‌شود.

همان طور که گفته شد از کمپوست قارچ (Compost) در باغبانی و کشاورزی به عنوان تقویت‌کننده خاک استفاده می‌شود.
کارشناسان شهری معتقدند ۷۰ درصد زباله‌های شهر تهران زباله تر هستند و در نتیجه می‌توان آنها را به کود کمپوست تبدیل کرد. جلوگیرى از تولید هزاران متر مکعب شیرابه و میلیون‌ها تن گاز متان و آلوده شدن بخش عظیمى از محیط زیست کم ترین مزیت این کار است.

رافلینگ مکانیزه و نحوه پر کردن سالن پرورش را در فیلم مشاهده فرمودید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تکنولوژی در صنعت قارچ را در رکاب هاگ تماشا کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا