اخبار عمومی و گزارش

پرورش قارچ امید برای زندانیان دربند

اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ مددجو در زندان‌های استان مازندران

پرورش قارچ امید برای زندانیان، به گزارش هاگ از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل زندان‌های استان مازندران با بیان این که آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال به کار زندانیان از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌هاست‏ گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر زندانی محکوم در زندان‌های استان مازندران مشغول به کار هستند و در قالب کارگاه‌های آموزشی به یادگیری پرورش قارچ ، گیاهان دارویی و یا صنایع دستی می‌پردازند.

به گزارش  علی استادی با اشاره به اهمیت اشتغال در کاهش دغدغه‌های اجتماعی و آمار جمعیت کیفری گفت: ارتکاب به جرم اکثر افراد ریشه در فقر، بی کاری و عدم تسلط به حرفه و فراگیری فنّ خاص در جهت تولید و درآمد پایدار دارد.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران بیان کرد: مشغول به کار بودن زندانی از جمله خشت‌های اساسی و اصلی اصلاح و تربیت در مسیر تکاملی اهداف سازمان زندان هاست. از آنجا که در طول تحمل حبس، زندانی زمان لازم و مناسبی برای فراگرفتن شغل و حرفه‌ای با مبانی فکری و فرهنگی و نیز استعداد‌های فردی خویش و توان ذاتی اش را می‌یابد، برنامه‌ریزی برای حرفه آموزی و اشتغال به کار زندانی از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

استادی افزود: تعداد ۳هزار و ۵۰۰ زندانی استان در قالب اشتغال نشسته، اشتغال کارگاهی و اعزام به کارگاه‌های بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند.پرورش قارچ امید برای زندانیان در بند است.

وی مهمترین کارگاه‌های داخلی زندان را تولید دستمال کاغذی، بسته بندی صنایع غذایی، نجاری و خراطی، پرورش قارچ، خیاطی، پرورش ماکیان، کارخانه تن ماهی، تولید بلوک سیمانی، قالی‌بافی، پرورش گل و گیاه برشمرد.

استادی از آموزش بیش از ۳۵ عنوان رشته فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان خبر داد و گفت: تمام زندانیان با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند و پس از آزادی می‌توانند با تکمیل دانش فنی در همان رشته به امرار معاش بپردازند.

وی ابراز امیدواری کرد، با عنایت به دسترس بودن نیروی انسانی ارزان و حذف مالیات برای تمام تعاونی‌ها و کارگاه‌های تولیدی خصوصی همکار با زندان، انتظار داریم با همکاری مدیران عالی رتبه استانی زندان‌های مازندران به زودی به مرکز اصلاح و تربیت و تولید تبدیل شود و خانواده‌های زندانیان نگران تامین مایحتاج اولیه زندگی خود نباشند.

برای دریافت مشاوره با متخصصان ما در کلنیک هاگ مارکت تماس بگیرد و یا سئوالات خود را در تالار گفتگو مطرح نمایید. اخبار عمومی و گزارش
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا