اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

پرورش قارچ توسط کارگران بیکار چای در بنگال

دست هایی که چای را پروش داده بودند، اکنون در شمال بنگال غربی  برای زنده ماندن قارچ را پرورش می دهند. Sabitri Toppo و Mausumi Minj از جمله 700 کارگر مزرعه ای هستند که هفت سال پیش بعد از تعطیلی املاک چای مادو در منطقه علیپوردوار بنگال غربی، شغل خود را از دست داده بودند.

به گزارش هاگ به نقل از thehindu مزارع چای یکی از 26 قطعه ای که در کلچینی این منطقه است که بسیاری از آنها به دلیل عملکرد پایین، کیفیت و مشکلات کارگری در وضعیت بدی قرار دارند.

ما گروهی از زنان را، از بیش از 50 خانوار تشکیل دادیم که برخی از آنها از مزارع بسته شده ی چای بودند. بیش از دو هفته آنها را در زمینه پرورش قارچ ارگانیک آموزش دادیم. بینو دار، متخصص مزرعه بنیاد توسعه قارچ مستقر در آسام (MDF) به هندو، از منطقه کالچینی گفت: ما همچنین یک سوله دائمی برای رشد قارچ، و شرایط رشد اسپان در خانه برای آنها فراهم کردیم.

خانم توپپو و خانم مینج، که از زمان تعطیلی مزارع برای گذران زندگی خود تلاش های زیادی کرده اند، امیدوارند این قارچ های در حال رشد به حفظ خانواده آنها کمک کند.

برداشت قارچ 20 روز طول می کشد. هر کارآموز می تواند از اواسط ژانویه به ازای هر 100 کیلوگرم 10000 روپیه (واحد پول بنگال) درآمد داشته باشد، در صورتی که آموزش های ارائه شده را گذرانده باشد.

جامونا بورو، پرورش دهنده و مربی قارچ ساکن کالچینی، گفت که کارگران مزارع چای برای زنده ماندن خوک و بز پرورش می دهند. اما اغلب دام های خود را در اثر حملات حیوان ها و ناتوانی در تهیه علوفه کافی از دست می دهند.

“زندگی برای زنان کارگران مزرعه چای به دلیل پرداخت نامنظم یا عدم پرداخت دستمزد آن ها در طول این چند سال بسیار سخت بوده است. اما کاری که قارچ انجام می دهد این است که با یک تیر دو نشان می زند، تضمین معیشت پایدار و تا حد زیادی مراقب تغذیه خود بودن.

Pranjal K. Baruah، رئیس MDF، گفت که پروژه آنها فراتر از ارائه آموزش، پشتیبانی فنی، مصالح ساختمانی است، 60 کیسه اسپان، یک سوله پرورش قارچ 10 فوت در 8 فوت راه اندازی می کند.

وی گفت: “کار ما بیشتر شامل مدیریت برداشت و موجودی، توسعه طرح تجاری، تشکیل فدراسیون های سطح منطقه، افتتاح حساب های بانکی ذینفعان و برندسازی و بازاریابی است.”

مصرف قارچ های ارزان قیمت، به ویژه انواع صدفی، در حال رشد است زیرا افراد بیشتری در مورد سلامت و تغذیه آگاه هستند. بازاری وجود دارد که کشاورزان در مقیاس کوچک می توانند در آن فعالیت کنند.

ام دی اف (MDF) مدتی است که آموزش قارچ را در سراسر آسام، آروناچال پرادش، مگالایا و ناگالند ارائه می دهد. مدتی پیش شروع به هدف قرار دادن کارگران مزرعه در شمال بنگال غربی کرد.

آقای بارواح گفت که این سازمان غیردولتی همچنین در حال توسعه یک مدل خوشه ای صنعتی سازی کامل برای کشت قارچ برای جمهوری دموکراتیک کنگو است که توسط دولت آفریقا در طی پنج سال برای حمایت از 1,00,000 نفر اجرا می شود.

منبع: thehindu

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا