رادیو قارچ

تولید قارچ در آذربایجان غربی

برنامه رادیویی ارمغان طبیعت

پرورش قارچ در آذربایجان غربی، قارچ خوراکی یکی از محصولات کشاورزی است که تولید آن به همت تولید کنندگان و مسئولین در سال های اخیر توسعه قابل ملاحظه ای داشته و با این همت توانسته ایم ایران را به یکی از 10 کشور برتر تولید کننده این محصول در جهان تبدیل کنیم.

بر اساس آخرین آمار رسمی در آذربایجان غربی ۶۵ واحد قارچ خوراکی با ظرفیت تولید سالانه دو هزار و ۶۰۰ تن وجود دارد. سطح زیر کشت تولید قارچ خوراکی را ۱۴.۵ هکتار و شهرهای ارومیه، سردشت، پلدشت، شاهین دژ، نقده و خوی بیشترین سطح زیر کشت قارچ خوراکی در استان را دارند.

در این بین جوانان و جویندگان کار بسیاری در این استان و سایر نقاط کشور یافت می شوند که با اشتیاق وارد این عرصه شده و تمایل به فعالیت و سرمایه گذاری در این عرصه را دارند. در گزارش رادیویی تهیه شده در مورخ 8 دی ماه سال 1400 از سوی رادیو اقتصاد صدای جمهوری اسلامی ایران در برنامه ای به نام ارمغان طبیعت، پای صحبت علاقه مندانی خواهیم نشست که نیاز به حمایت و مساعدت دارند.

نظر به ترویج مصرف قارچ در سال های اخیر و اقبال روز افزون این محصول لذیذ و مغذی از مصرف کنندگان و وجود پتانسیل افزایش مصرف این محصول، این امید وجود دارد تا ضمن افزایش در میزان تولید، شاخص اشتغال زایی کشور با توجه ویژه مسئولین و سیستم بانکی کشور ارتقا یابد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا